رشد 7 هزار برابری دلار و آب شدن 25 درصد ارزش پول در چند هفته + قول لاریجانی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، امروز در جریان رسیدگی مجلس به لایحه بودجه 97 ، افزایش بی سابقه دیروز دلار و بی برنامگی بانک مرکزی و دولت برای مهار بازار ارز و بازگشت تعادل ، یکی از موارد مهم اعلامی نمایندگان بود که با درخواست از رئیس مجلس برای تذکر به روحانی و فراخوانده شدن وزیر اقتصاد و رئیس کل بانک مرکزی همراه بود.

25 درصد از ارزش پول ایران در چند هفته آب رفت

در این رابطه ، محمدرضا پور ابراهیمی از وضعیت نگرانی کننده بازار و رئیس کل بانک مرکزی انتقاد کرد و گفت : متاسفانه به دلیل عدم مدیریت صحیح بازار ارز ، ارزش پول ملی در چند هفته حدود 25 درصد کم شده است.

وی ادامه داد: این وضعیت علاوه بر افزایش ریسک سرمایه گذاران خارجی ، موجب زیر سئوال رفتن دستاورد مهم دولت یعنی تک رقمی کردن تورم می شود. در این میان به نظر می رسد بانک مرکزی، توان لازم برای مدیریت بازار ارز را ندارد.

پور ابراهیمی از لاریجانی خواست تا در این زمینه به رئیس جمهور تذکر دهد و افزود: بازار ارز قابل مدیریت بوده و ارقام کنونی دلار ، واقعی نیست و دارای حباب است.

لاریجانی: شخصا موضوع را پیگیری می کنم

علی لاریجانی هم گفت: رئیس بانک مرکزی باید توضیح کافی در موضوع نرخ ارز و راهکارهای مدیریتی ارائه دهد.کمیسیون اقتصادی مجلس با پیگیری این موضوع ، اگر به پیشنهاداتی رسید ،ارائه دهد. شخصا نیز این موضوع را پیگیری خواهم کرد.

مطالبات مجلس از دولت

علی مطهری نایب رئیس مجلس نیز با بیان اینکه رئیس مجلس پیگیر وضعیت ارز خواهد شد، گفت: بحران های عمده ای از جمله بحران آب، محیط زیست و مسائل اقتصادی وجود دارد که مجلس از دولت مطالبه دارد تا با جدیت بیشتر برطرف شوند.

رشد 7 هزار برابر دلار در 40 سال

مصطفی کواکبیان عضوکمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم گفت: از اول انقلاب تاکنون ، دلار 7 هزار برابر و باعث آسیب به مردم شده است.

وی ادامه داد: این سئوال مطرح است که چگونه کشورهایی مانند عربستان و امارات قادر به تثبیت دلار هستند اما در ایران با تزریق روزانه 5 میلیون دلار ، بازهم دلار بالا می رود؟

کواکبیان از رئیس جمهور خواست تا با تدبیر ویژه ای مانع از افزایش دلار و سکه شود.

انتهای پیام