توصیه بورس به سهامداران دو شرکت / علت رشد "ثنوسا"و رویداد مهم دو نماد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات امروز بازار سهام که شاخص بورس با رشد حدود 89 واحدی به رقم 98 هزار و 429 واحدی رسید، بورس تهران اعلام کرد طی نامه 17 بهمن موارد معوق اطلاع رسانی و لزوم افشای فوری را به تایپکو و سرمایه گذاری پتروشیمی تاکید کرده اما این دو شرکت موارد را رعایت نکرده اند. بنابراین به سهامداران توصیه می شود این موضوع را در تصمیم گیری ها لحاظ کنند .

نوسازی و ساختمان تهران هم که بعد از رشد 20 درصدی قیمت در 5 روز کاری با توقف نماد مواجه شده بود، اعلام کرد تغییر با اهمیتی در وضعیت مالی یا عملکرد شرکت رخ نداده و به نظر می رسد نوسان قیمت سهام بجز تعدیل پیش بینی فروش پروژه ظفر در 15 بهمن، هیچگونه تغییری در بودجه حادث نشده و شایعات فضای مجازی تکذیب شده و مورد تائید نیست.

همچنین شرکت های قند قزوین و خط دریا بندر از تعدیل سود و رویدادی با اهمیت خبر دادند و با توقف نماد روبرو شدند.

براساس این گزارش، "قزوین" سود هر سهم را با سرمایه 33 میلیارد تومانی ، 39 درصد رشد داد و از 500 به 695 ریال رساند و دلیل آن را افزایش جذب چغندر قند و افزایش تولید محصولات و شناسایی یارانه دولتی (مابه التفاوت فروش شکر) و اصلاح نرخ فروش شکر، تفاله و ملاس اعلام کرد. 

"حبندر" نیز که با سرمایه بیش از 15.8 میلیارد تومان در فرابورس حضور دارد از افزایش 40 درصدی قرار داد خبر داد و اعلام کرد: قرارداد راهبری و تعمیر و نگهداری شناورهای جستجو و نجات اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان که از 12 دی در حال اجراء بوده و قبلا" نیز انجام می شد، همزمان با خاتمه قرارداد قبلی در قالب قرارداد جدید ادامه یافته و درآمد ماهانه قرارداد قبلی 5.044 میلیون ریال و در قرارداد جدید به حدود 7.111 میلیون ریال افزایش یافته است.    

انتهای پیام