توضیح دو مسئول درباره عرضه سهام ذوب آهن

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات دیروز ، خبر موافقت مجلس با افزایش سرمایه شرکت های مشمول ماده 141 از محل معافیت مالیاتی تجدید ارزیابی دارایی ها موجب شد تا سهام برخی شرکت ها با اقبال روبرو شود که یکی از آنها ذوب آهن بود که بیش از 263 میلیون سهم به ارزش 23.5 میلیارد تومان معامله و حتی به صف خرید منتهی شد.

در این میان برخی از سهامداران حقیقی "ذوب" به عملکرد برخی سهامداران حقوقی مخصوصا" صندوق سرمایه گذاری فرهنگیان ( با مالکیت 3.5 درصدی ) و سازمان خصوصی سازی معترض شده و اعلام کردند چرا مدیر صندوق سرمایه گذاری فرهنگیان که دو سه ماه پیش قول عدم عرضه حتی یک سهم به قیمت کمتر  از 100 تومان را داده بود ، دیروز اقدام به فروش کرده و چرا اختلافات با مدیران ذوب به بازار سهام کشیده می شود؟

پیگیری های بورس پرس از مدیر صندوق فرهنگیان نتیجه نداد اما یکی از مدیران سرمایه گذاری فرهنگیان اعلام کرد: دیروز فقط 19 میلیون سهم ذوب آهن توسط سرمایه گذاری واگذار شد که به دلیل تامین پول برای پرداخت به تعدادی از بازنشستگان و از سر ناچاری بود.

وی اطمینان داد به جز عرضه 19 میلیون سهم "ذوب" ، دیگر سهام این شرکت به فروش نخواهد رسید. چرا که همگان به آینده روشن آن امیدوارند.

براساس این گزارش، یکی از مدیران مسئول عرضه سهام در سازمان خصوصی سازی هم به بورس پرس اعلام کرد : ترجیح سازمان واگذاری بلوک حدود 16 درصدی ذوب آهن و به وکالت از صندوق فولاد بوده اما طی سه هفته اخیر حدود 20 میلیون سهم به صورت خرد عرضه شده است. در این میان هرگاه شرایط این سهم مناسب باشد ، درصد خیلی اندک عرضه می شود.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی سازی همواره به شرایط بازار سهام توجه ویژه کرده و  قصد ندارد تا با عرضه سهام شرکت ها ، شرایط عادی عرضه و تقاضا را تغییر دهد.

انتهای پیام