ورود هیات ۷ نفره فرانسوی به ایران برای بررسی سقوط هواپیما

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، رضا جعفرزاده به ایرنا گفت: یک هیات فرانسوی 7 نفره به منظور بررسی علت سقوط هواپیمای ای تی آر شرکت هواپیمایی آسمان به تهران سفر می کنند.این هیات، امشب وارد تهران می شود تا در جلسات بررسی دلیل سقوط این هواپیما شرکت کنند.

وی افزود: 3 نفر از از اعضای هیات فرانسوی عضو کمیسیون بررسی سوانح هوایی این کشور و 4 نفر دیگر از کارخانه سازنده هواپیمای ای تی آر هستند.
شرکت کانادایی سازنده موتورهای این هواپیما نیز اعلام آمادگی کرده در صورت نیاز کارشناسان را برای بررسی دلایل سقوط این هواپیما به ایران اعزام کند.

این مقام مسئول ادامه داد: سفر متخصصان فرانسوی به تهران بر اساس قوانین و مقررات بین المللی انجام می شود تا متخصصان سازنده این هواپیما دلایل سقوط آن را مورد بررسی قرار دهند.تاکنون جعبه سیاه این هواپیما پیدا نشده اما اطلاعات آن در این جعبه در ایران قابل استخراج است.با این حال در صورتی که کارخانه سازنده آن درخواست کند امکان انتقال آن به خارج وجود دارد.

بنابراین گزارش، پرواز شماره 3704 هواپیمایی آسمان با 59 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح روز گذشته تهران را به مقصد یاسوج ترک اما در نزدیکی سمیرم اصفهان سقوط کرد. این هواپیما پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج می‌شود و بر اساس اعلام اورژانس،سقوط این هواپیما در منطقه کوهستانی پادنای سمیرم در 14 مایلی فرودگاه یاسوج اتفاق می افتد.

انتهای پیام