رتبه اول "فولاد" در 100 شرکت برتر و افزایش 21 درصدی تولید در سه سال

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بهرام سبحانی در حاشیه همایش بیستمین سال انتخاب 100 شرکت برتر به صدا و سیما گفت: فولاد مبارکه در خلق ارزش افزوده در بین 100 شرکت برتر جایگاه پنجم را به خود اختصاص داده که نسبت به دوره نوزدهم 5 رتبه ارتقاء پیدا کرده است. سال گذشته در بخش فروش فلزات اساسی با فروش بیش از 13 هزار میلیارد تومان رتبه نخست را در بین شرکت های فولادی داشتیم .

وی با بیان اینکه ارزش فروش، صادرات و اشتغال از جمله شاخص های مورد بررسی در انتخاب شرکت های برتر بود،افزود : فولاد مبارکه از مجموعه هایی است که کل حلقه های تولید از نخستین مرحله سنگ آهن تا مرحله آخر که تولید محصول نهایی است را در داخل خود دارد و از این حیث بالاترین ارزش افزوده را در بین شرکت های فولادی داراست .

این مقام مسئول ادامه داد: ظرفیت تولید فولاد خام در 3 گروه شامل فولاد مبارکه ، فولاد صبا و فولاد هرمزگان ، 10.3 میلیون تن بوده و طی 3 سال آینده یعنی تا آخر سال 98 با راه اندازی فولاد سپید دشت در استان چهارمحال و بختیاری و اجرای طرح توسعه ای 1.5 میلیون تنی در فولاد هرمزگان به 12.5 میلیون تن خواهد رسید.

سبحانی گفت: باتوجه به پیش بینی تولید 55 میلیون تن فولاد خام در افق 1404،فولاد مبارکه سعی می کند سهم 50 درصدی خود را در تامین فولاد با ایجاد 20 میلیون تن ظرفیت جدید حفظ کند ، برخی از طرح ها طی 3 سال آینده به بهره برداری می رسد .

انتهای پیام