تنش امنیتی آمریکا و چین در فوتبال اتمی !

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه ایندیپندنت،پایگاه اطلاع‌رسانی اکسیوس در گزارشی با استناد به 5 منبع اعلام کرد: مقام‌های چینی اجازه ندادند مشاور نظامی ترامپ که فوتبال اتمی یا کیف حاوی اطلاعات، کدها و رمزهای حمله هسته‌ای را همراه داشت، به تالار بزرگ خلق، محل دیدار ترامپ با همتای چینی‌، وارد شود.

در این هنگام میان نیروهای امنیتی چینی و گروه همراه آمریکایی یک مناقشه مختصری رخ داده اما یک مقام آمریکایی به‌سرعت خود را به جان کلی رئیس دفتر ریاست‌جمهوری رساند و مراتب را به اطلاع وی رساند.

کلی به مقام‌های آمریکایی گفت: به حرکت ادامه دهند. یکی از محافظان امنیتی چین در تالار بزرگ، جان کلی را گرفت اما وی خود را آزاد کرد. یکی از جاسوس‌های سرویس اطلاعات آمریکا نیز وارد عمل شد و گارد امنیتی چین را به زمین انداخت.

این گارد امنیتی چینی اصلا به چمدان دست هم نزد. پس از آنکه این مطلب برای نخستین بار منتشر شد، سرویس مخفی آمریکا در توییتی اعلام کرد: گزارش‌ها درباره مقابله جاسوس‌های سرویس مذکور با چینی‌ها در جریان سفر ترامپ در نوامبر ۲۰۱۷ به چین نادرست است.

سارا هاکبی سخنگوی کاخ سفید نیز بعدا گفت: اقدامی سریع صورت گرفت و فردی دستگیر شد. ترامپ که بابت این مسئله در آن زمان اصلا نگرانی به خود راه نداده بود، در نشست مشترک مطبوعاتی در اواخر همان روز، به ستایش شی جین‌پینگ همتای چینی پرداخت.

بنابراین گزارش،فوتبال اتمی وسیله‌ای کمکی است که در بحران موشکی کوبا در دهه ۱۹۶۰، به‌خاطر نگرانی جان. اف. کندی رئیس‌جمهور وقت آمریکا در رابطه با توانایی نسبتا مطلق صدور فرمان حمله از سوی رئیس ستاد مشترک سه قوه طراحی شده و شامل 4 بخش می‌شود، یک کارت پلاستیکی با مداری به ابعاد ۳ اینچ (۷. ۳ سانتی‌متر) در ۵ اینچ، معروف به بیسکوییت، یک پوشه دارای ۸ تا ۱۰ برگ با موضوع دستورالعمل فعال‌

انتهای پیام