بازدهی ۷۰ درصدی سهام "فملی" و پیش بینی رقم فروش سال جاری

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمد مراد علیزاده با اشاره به اینکه صنت مس کشور در حوزه تولید رتبه دوازدهم جهان و از نظر ذخایر، رتبه هشتم جهان را دارا است به صداوسیما­ گفت: "فملی" در سال جاری بالاتر از ظرفیت اسمی،​ فعالیت کرده و میزان تولید مس کشور به 300 هزار تن خواهد رسید.

وی با بیان اینکه از سه معدن سرچشمه، میلوک و سنگون عملیات برداشت مس انجام می شود، ادامه داد: فروش سال جاری شرکت ملی مس به 8.5 هزار میلیارد تومان می رسد که یک میلیارد و 250 میلیون دلار ، سهم صادرات است.

این مقام مسئول در خصوص کشف پهنه های جدید هم توضیح داد: 6 پهنه جدید اکتشاف در استان های آذربایجان، خراسان جنوبی ، سیستان و بلوچستان و کرمان شناسایی و عملیات برداشت با بکارگیری دانش فنی و تکنولوژی های جدید در حال انجام است.

مرادعلیزاده با بیان اینکه درصد بالای صادرات مس به صورت کنستانتره است، افزود: تولید کنستانتره حدود 90 تا 95 درصد ارزش افزوده را تولید می کند بنابراین کنستانتره در صنعت مس یک محصول نهایی است و تولید آن خام فروشی محسوب نمی شود.

وی با بیان اینکه اگر ظرفیت تولید کاتد (شمش های مسی) در صنعت افزایش یابد ، ملی مس نیز قادر به افزایش ظرفیت تولید خواهد بود ، افزود: اگرچه تولید کاتد 5 تا 10 درصد بیشتر ارزش افزوده ایجاد نمی کند اما تولید مصنوعات مسی و صادرات آنها می تواند ارزش افزوده ای جدید در این صنعت ایجاد کند.

مرادعلیزاده  به چشم انداز روشن صنعت مس ابراز امیدواری کرد و افزود: در حالی میانگین بازدهی بورس حدود 28 درصد بوده که بازدهی سهام شرکت مس به 70 درصد رسیده و این مسئله آینده ای روشن را برای صنعت مس نوید می دهد.

انتهای پیام