مخالفت کمیسیون صنایع با تفکیک وزارت صنعت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جواد حسینی‌کیا در واکنش به بحث‌های مطرح‌ شده مبنی بر پیگیری تفکیک وزارت صنعت و بازرگانی توسط  مسئولان دولتی به فارس گفت: اکثر اعضای کمیسیون صنایع مجلس با این مسئله مخالف هستند و در جلسه‌ای که قبلاً‌ نیز با دولتی‌ها داشتیم، این موضوع را اعلام کردیم.

وی با بیان اینکه در جریان ادغام وزارت صنعت و بازرگانی سابق، مدت زیادی طول کشید تا فرایندهای کار انجام شود،افزود: اگر قرار باشد این وزارتخانه‌ها از هم تفکیک شوند، باید دوباره مدتی را صرف تفکیک ساختمان‌ها و تهیه شرح وظایف کنند و به این ترتیب 3 یا 4 سال زمان صرف خواهد شد.

این نماینده مجلس تصریح کرد: در حال حاضر برای انجام برخی امور فقط به یک مکاتبه با وزارت صنعت نیاز است ولی اگر این وزارتخانه تفکیک شود، باید با بخش‌های مختلف مکاتبه انجام شود که احتمالاً اجرای امور چند ماه طول می‌کشد.

حسینی‌کیا ادامه داد: برای تفکیک وزارت صنعت و بازرگانی باید علاوه بر تفکیک ساختمان‌ها، چیدمان نیروی انسانی نیز تغییر کند که این مسائل بار مالی سنگینی را به دولت تحمیل می‌کند. در عین‌ حال، تعداد مدیران کل در هر استان افزایش خواهد یافت و تعداد معاونان وزارت صنعت نیز بیشتر خواهد شد.

انتهای پیام