دلایل توقف نماد ۱۵ شرکت/ بازگشت بدون توضیح سهم مقبول و تعلیق یک نماد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان معاملات ضعیف و کم رمق امروز بازارسهام، نماد 15 شرکت بورسی و فرابورسی به دلایل مختلف بسته و بعضا" باز شد.

همچنین نماد یک شرکت به رغم عدم اعلام توضیح درباره رشد 40 درصذی قیمت ، با توضیحات فرابورس باز و نماد یک شرکت هم تعلیق شد.

براساس این گزارش، نماد 3 شرکت سایپا دیزل‌، معادن‌ منگنز ایران‌ و بوتان‌ بعد از افزایش بیش از 20 درصدی قیمت سهام و به دلیل لزوم اطلاع رسانی بسته و آماده بازگشایی برای فردا با محدودیت دامنه نوسان قیمت شد. 

همچنین در شرایطی دو شرکت بورسی بین‌ المللی‌ محصولات‌ پارس‌ و کویر تایر به دلیل برگزاری مجمع سالانه سه شنبه بسته شدند که نماد سرمایه‌ گذاری‌ البرز به علت عرضه بلوک 22.52 درصدی تولیدمواداولیه دارویی البرز بالک در 26 اسفند بسته شد. این بلوک شامل بیش از 38 میلیون و 291 هزار است که به قیمت پایه هر سهم 220 تومان روانه میز فروش خواهد شد.

نماد لوله‌ و ماشین‌سازی‌ که از چهارشنبه گذشته به علت توقف برگزاری مزایده فروش سهام شرکت هامون نایزه بسته شده بود به دلیل عدم رعایت ضوابط افشای اطلاعات با اهمیت، برای امروز آماده بازگشایی بود اما به دلیل افشای اطلاعات با اهمیت و توقف فروش سهام شرکت فوق باز نشد.

"فلوله" در این مورد توضیحاتی داد.

سرمایه گذاری آتیه دماوند از واگذاری بلوک 14.9 درصدی شرکت صرافی صنعت و معدن خبر داد که طی آن بیش از 20 میلیون و 997 هزار سهم به ارزش 3 میلیارد و 350 میلیون تومان معامله شد. 

"واتی" با این توضیح و با محدودیت نوسان قیمت و کاهش سهام ، به تابلو معاملات بورس بازگشت.

صنایع‌ ریخته‌گری‌ایران هم در حالی پیش از این سود 3 ریالی هر سهم را در عملکرد 9 ماهه با شناسایی زیان 142 ریال عوض کرده ( معادل دو هزار و 433 درصد) که از کاهش 14 درصدی فروش به مبلغ 447.929 میلیون ریال و عمدتا ناشی از کاهش تقاضای شرکت ایران خودرو دیزل در 3 ماهه آخر سال جاری خبر داد.

"خریخت" فردا بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت به بورس باز می گردد.

نماد کشت و صنعت پیاذر هم بعد از اعلام مزایده 8 مورد از املاک بسته ( آگهی مزایده ) و سپس با محدودیت دامنه نوسان و کاهش قیمت باز شد.

پتروشیمی مارون 400 میلیارد تومانی هم بعد از افزایش 17 درصدی سود ( از 4073 به 4776 ریال ) با توقف دو روزه نماد روبرو شد.

این شرکت فرابورسی درباره دلایل تعدیل سود توضیحاتی داده است.

سرمایه گذاری کوه نور هم از تغییر سهامدار عمده خبر داد که طی آن 31.5 درصد از سهام به ارزش 9.7 میلیارد تومان از شرکت آتیه پگاه به شرکت جهاد تعاون استان خراسان واگذار شد تا با خروج فروشنده ، درصد ماکلیت جهاد تعاون استان خراسان به 39 درصد افزایش یابد.

پتروشیمی خراسان طبق عملکرد 11 ماهه و نسبت به پیش بینی قبل (طبق عملکرد شش ماهه) از افزایش حدود 19 درصدی سود هر سهم ( از 1190 به 1413 ریال خبر داد و توضیحاتی را اعلام کرد. 

نماد نیرو سرمایه نیز به علت برگزاری مجمع عادی بطور فوق العاده سه شنبه جاری متوقف شد و بیمه سامان به دلیل اعلام کاهش17 درصدی سود ( از 259 به 216 ریال) شاهد توقف و بازگشایی نماد با افت 5 درصدی قیمت شد.

این شرکت 150 میلیارد تومانی حاضر در فرابورس هم توضیحاتی داده است.

براساس این گزارش، شیشه قزوین دیروز بعد از رشد بیش از 40 درصدی قیمت سهام طی 5 روز کاری متوالی با توقف نماد روبرو و برای امروز باز و با رشد 2 درصد دیگر روبرو شد.

در این باره مدیر عملیات بازار و اعضا فرابورس درباره "کقزوی" که بازار پایه ب فرابورس حضور دارد، از عدم پاسخگویی شرکت در مورد علت نوسان قیمت سهام خبر داد و اعلام کرد به رغم پیگیری ها، اطلاعات درخواست شده ظرف مهلت مقرر ارایه نشده و به استفاده کنندگان توصیه می شود این موضوع را در تصمیم گیری های لحاظ کنند.

همچنین با تصمیم مدیران فرابورس نماد شرکت مهندسی صنعتی روان فن آور به دلیل عدم رعایت ماده 39 دستورالعمل پذیرش، عرضه و نقل و انتقال اوراق بهادار تعلیق شد.

انتهای پیام