اقدام عملی روحانی برای ورود زنان به ورزشگاه با ارسال نامه به مجلس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، پروانه سلحشوری به خانه ملت گفت: ورود بانوان به ورزشگاه‌ها، مسئله ایی داخلی نیست بلکه ابعاد بین‌المللی پیدا کرده و در بازدید رئیس فیفا نیز بر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها نیز تأکید شد. بنابراین نباید اجازه داد فوتبال ایران به چنین دلیلی تهدید و تعلیق شود.

وی در ‌حالی این خبر را می‌دهد که رئیس فیفا در نخستین اظهارنظر پس از حضور در ایران در رسانه‌های بین‌المللی عنوان کرد، چنانچه فوتبال ایران مسئله ورود بانوان به ورزشگاه‌ها را جدی نگیرد، از ابزارهای نظارتی مانند تعلیق استفاده خواهیم کرد بنابراین باید این مسئله جدی گرفته شود.

این نماینده مجلس تأکید می‌کند: ریاست فیفا نیز باید در برابر مجامع بین‌المللی پاسخ‌گو باشد و مذاکره با فیفا در این زمینه راه به جایی نخواهد برد.امروز فوتبال تبدیل به یک صنعت شده که بسیاری از افراد از قبل آن کسب درآمد می‌کنند،درحال‌حاضر شرایط برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم است و نباید به یک دلیل حاشیه‌ای جزئی شرایط تعلیق فوتبال را فراهم کنیم.

سلحشوری افزود: البته شنیده‌ها حاکی از این است که رئیس‌جمهور در زمینه ورود بانوان به ورزشگاه‌ها دستوری صادر کرده تا به وزارت ورزش ابلاغ کند که امیدواریم با اجرائی‌شدن این تصمیم، من هم طبق قولی که به بانوان داده‌‎ بودم، بتوانم در کنار آنها و همه با هم در ورزشگاه‌ حاضر شویم.

حالا شنیده‌های روزنامه شرق حاکی از آن است که در بازی برگشت العین-استقلال که در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود، زنان خبرنگار نیز حضور خواهند داشت و برای بازی‌های کم‌بیننده‌تر پیش‌رو که بازدیدکننده‌های قلیلی به استادیوم آزادی سر‌ می‌زنند، ممکن است درهای ورزشگاه آزادی به روی زنان باز شود تا همان قولی که اینفانتینو از جانب مسئولان ایرانی داده بود، اجرا شود.

درست یک هفته پیش و در بازی استقلال و پرسپولیس دختران که پیش از این و پس‌ از مدت‌ها درهای ورزشگاه‌ها برای دیدن بازی بسکتبال باز شده بود و در خبرها خوانده بودند اخبار خوبی درباره ورزش زنان به گوش می‌رسد، روانه استادیوم آزادی می‌شوند تا شاید اتفاق خوبی که قول آن را داده‌اند در مهم‌ترین بازی پایتخت اتفاق بیفتد، اما این رفتن به استادیوم چیزی جز بازداشت چند‌ساعته برای آنها در پی نداشته است. اما حالا می‌گویند همه چیز در ‌حال تغییر است و می‌شود آرام‌ آرام زنان را نیز در ورزشگاه‌ها دید.

انتهای پیام