فهرست میلیاردرهای ۲۰۱۸ با رتبه اول و دومی سهامدار آمازون وبیل گیتس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، مجله فوربس به تازگی فهرست سالانه ثروتمندترین افراد را منتشر کرده که در میان 20 رتبه برتر، 8 نفر از فعالان حوزه آی تی به چشم می خورند.

بر این اساس، جف بزوس مالک شرکت آمازون نخستین کسی است که با مجموع دارایی 112 میلیارد دلاری از مرز صد میلیاردی در این فهرست عبور کرده و رتبه اول را به خود اختصاص داده است. سهام آمازون در سال 2017 از 846 دلار در هر سهم به هزار و 523 دلار در ماه مارس افزایش پیدا کرد که حاکی از رشد 2 برابری است. از آنجایی که بزوس 16 درصد از سهام این شرکت را در اختیار دارد، دارایی های وی نیز طی یکسال 39.2 میلیارد دلار رشد کرده که بیشترین رقم افزایش دارایی ثروت یک نفر طی یکسال محسوب می شود.

بیل گیتس که قبلا با 87 میلیارد دلار دارایی نفر اول این فهرست بود، علی رغم رشد 3 میلیاردی به رتبه دوم نزول کرده است. در رتبه های بعدی وارن بافت و برنار آرنو قرار گرفته اند و در مقام پنجم نیز مارک زاگربرک مالک فیسبوک با دارایی 71 میلیارد دلاری خودنمایی می کند.جک ما مدیرعامل علی بابا که قبلا ثروتمندترین فرد آسیا بود حالا رتبه خود را به ما هواتنگ موسس تنست واگذار کرده است. رتبه بین المللی هواتنگ و جک ما نیز به ترتیب هفدهم و بیستم است.

از سوی دیگر دونالد ترامپ سال چندان خوبی را پشت سرنگذاشته و به لطف بازار نامساعد مسکن در شهر نیویورک، 400 میلیون دلار از ثروت خود را از دست داده تا با سقوطی 200 پله ای در این فهرست مواجه شود.

بنابراین گزارش،سال جاری دو هزار و 208 میلیاردر در فهرست سالانه فوربس قرار گرفته‌اند که رکورد جدیدی محسوب می شود. ثروت این افراد نیز به نسبت سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته و در این میان میلیاردرهای آمریکایی و چینی به ترتیب 38 و 26 درصد از این فهرست را اشغال کرده اند.

انتهای پیام