آهن اسفنجی در بورس کالا عرضه می شود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،جعفر سرقینی با بیان اینکه بورس کالا در فاصله گرفتن از اقتصاد دستوری اثرات مثبتی برای اقتصاد داشته به ایسنا گفت: با هم‌اندیشی در بخش خصوصی و دولتی و استفاده از ظرفیت های بورس کالا، دیگر نیاز به مداخله دولت در بازار محصولات نخواهیم داشت البته این هم اندیشی ها باید به صورت منصفانه و برد - برد برای صنایع پایین دستی و بالادستی انجام شود تا بتوانیم در مسیر آزادسازی قیمت ها و مشارکت مردم در اقتصاد به درستی گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه درصدد هستیم برای محصولی همچون آهن اسفنجی فرمول پایه ای تعیین شود تا عرضه و تقاضا در بورس، قیمت نهایی را مشخص کند،از موافقت وزارت صنعت برای ورود سنگ آهن به بورس کالا خبر داد و گفت: تولیدکنندگان سنگ آهن می توانند برای عرضه محصولات در این بورس و حرکت به سمت اقتصاد مبتنی بر بازار اقدام کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: در راستای حرکت به سمت مبادلات شفاف در حوزه کالایی، بورس کالا یک اتفاق مبارک در اقتصاد ایران است و اگر دوران گذشته و حواله ای را به یاد بیاوریم بیشتر قدر این بورس را خواهیم دانست. از این رو، باید طی سال های آینده شاهد ارتقا جایگاه و فعالیت های بورس کالا البته با حمایت نهادهای دولتی و خصوصی باشیم.

سرقینی با بیان اینکه تقویت و توسعه بورس کالا از حیطه معاملات کالاهای داخلی باید فراتر برود، افزود: پیشرفت های بورس کالا باید در زمینه بین المللی نیز نمود پیدا کند به طوری که در صورت فراهم شدن برخی زیرساخت ها، می توان شاهد توسعه تجارت ایران با کشورهای مختلف از طریق بورس کالا بود.
بورس کالا باید به سازوکارهایی مجهز شود تا برای تولیدکنندگان و سرمایه گذاران خارجی نیز جذاب باشد و توسعه ابزارهای مالی را یکی از همین جذابیت ها دانست.

انتهای پیام