برنامه های جدید سمگا با خرید بلوکی، ورود به حوزه های تازه و حمایت از سهام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی سنگینیان درباره چشم انداز گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) اظهار داشت: این شرکت در حالی اولین هلدینگ گردشگری ایران و اولین شرکت خصوصی عضو سازمان جهانی جهانگردی (UNWTO) است که تبدیل به نماد توسعه گردشگری و گسب یکی از سه برند برتر گردشگری منطقه‌ ، مهمترین چشم‌انداز آن تا افق 1404 است.

وی ادامه داد: براین اساس، سمگا ارائه خدمات در بخش‌های مختلف زنجیره توسعه فعالیت‌های گردشگری را به عنوان ماموریت اصلی تعریف کرده و بعد از تغییر تیم مدیریتی در راستای تامین منافع سهامداران و دستیابی به بازدهی کوتاه مدت و حداکثری، با تشکیل تیمی کارآمد، سرمایه گذاری در بازار سرمایه را در دستور کار قرار داده و از این پس علاوه بر سرمایه گذاری بلندمدت در بخش گردشگری و هتلداری، به سرمایه گذاری در بازار سرمایه نیز می­ پردازد.

این مقام مسئول هدف اولیه شرکت را سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری مطابق با استاندارهای جهانی اعلام کرد و گفت : بهره‌برداری از سرمایه­ گذاری­ ها و اقامت­گاه­ های ساخته شده در دستور کار قرار دارد و به غیر از اهدافی که از قبل تعریف و دنبال می شدند، مدیریت جدید برای دستیابی به بازدهی کوتاه مدت، ورود به سرمایه­ گذاری در بازار سرمایه را نیز در دستور کار قرار داده­ ‌است.

سنگینیان افزود: این سرمایه گذاری تنها سرمایه گذاری کوتاه مدت در بورس نبوده بلکه سمگا قصد دارد با تکیه بر دانش مالی، سهم های ارزنده را در بازار سرمایه تشخیص داده و پس از انجام مذاکرات لازم اقدام به خرید بلوک های مدیریتی و کنترلی کند. در این میان در حال مذاکره برای خرید یک شرکت سبدگردان است.

وی ورود به حوزه مرمت و بازسازی بناهای تاریخی، احیاء و بهره برداری گراند هتل قزوین و کاروانسرای وکیل کرمان، سرمایه گذاری در بازار سرمایه، انجام مذاکرات اولیه در رابطه با تامین مالی پروژه ها از طریق انتشار اوراق بهادار بدهی و کاهش هزینه­ های مالی  شرکت­ های زیرمجموعه را از جمله اقدامات انجام شده اعلام کرد.

آخرین وضعیت پروژه مهم

مدیرعامل "سمگا" در مورد پروژه اداری،تجاری و اقامتی نگین افق نیایش هم توضیح داد: این پروژه در زمینی به مساحت تقریبی 15,796 متر مربع و با زیر بنای ناخالص 293 هزار و 762 متری در منطقه 3 شهری تهران و در مجاورت بزرگراه نیایش واقع شده‌ که از جمله نقاط قوت آن موقعیت جغرافیای مناسب  مانند دسترسی آسان، پوشش حمل و نقل عمومی مناسب، سطح اجتماعی و درآمدی بالای ساکنین منطقه، جذابیت گردشگری و دسترسی آسان به امکانات گردشگری است.

 سنگینیان  ادامه داد: عملیات  اجرایی اولیه این پروژه در سال 92 با سرمایه‌گذاری 3.1 هزار میلیارد تومانی و پیش‌بینی بازگشت سرمایه 4 ساله و نرخ بازده 31 درصدی آغاز شده­ و 47 درصد از این پروژه متعلق به سمگا است که تفاوت ارزش دفتری و ارزش روز این دارایی (تنها سهم سمگا) حدود 500 میلیارد تومان است.

برنامه حمایت از سهام

وی در مورد بازدهی حدود 5 درصدی سهام سمگا در 12 ماه اخیر و اینکه آیا برنامه‌ای برای اصلاح وجود دارد یا خیر ؟ توضیح داد: دلایل بنیادی بسیاری از جمله افزایش ارزش ذاتی شرکت­ های زیر مجموعه و سمگا، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های جدید و با بازدهی مناسب، بهبود وضعیت سود آوری شرکت های زیر مجموعه، فروش برخی دارایی­ ها برای ورود به حوزه‌های پربازده و... در افزایش قیمت سهام سمگا وجود دارد و اراده سهامدار عمده نیز حمایت تمام قد بوده و به همین منظور دارای صندوق بازارگردانی است اما سایر سهامداران نیز باید ارزش واقعی سهم را بدانند و حاضر به فروش دارایی­ های خود پایین تر از ارزش ذاتی آن نباشند.

به گفته وی بنابر گزارش 30 آذر کارشناس رسمی دادگستری و بعد از بروز رسانی دارایی­ ها، شرکت­ های زیرمجموعه و پروژه ها، ارزش سمگا چند برابر ارزش روز بازارسهام آن است.

انتهای پیام