سقوط هواپیمای 10 نفره ترکیه‌ در شهرکرد/ پیدا شدن لاشه و اجساد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم،رضا جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی اظهار داشت: این هواپیمای ترکیه‌ای از شارجه به سمت استامبول در حال پرواز بود که حوالی آسمان شهرکرد از رادار خارج و سقوط کرد.گروه هایی از هلال احمر برای عملیات جست‌وجو و نجات به محل سقوط هواپیما اعزام شده‌اند.

یک مقام مسئول در سازمان هواپیمایی نیزگفت: فرودگاه شهرکرد تحت پوشش رادار است و این هواپیما پیش از سقوط درخواست فرود اضطراری نداشته است.

حسن رضایی‌فر مدیرکل بررسی سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی گفت: هنوز اطلاعات دقیقی در رابطه با جزئیات کامل سقوط هواپیمای ترکیه‌ای در منطقه اردل در حوالی شهرکرد نداریم.این هواپیما از نوع بمباردیر CL60 و رجیستر ترکیه بوده که حدود 10 نفر مسافر و خدمه داشته است.

حال به گزارش ایلنا آخرین اخبار حکایت از آن دارد که با پیدا شدن لاشه و اجساد،طرح برای انتقال پیکرها و انجام عملیات با نیروهای تخصصی در حال برنامه ریزی است.

اسامی 8 مسافر هواپیمای ترکیه ای سقوط کرده در چهارمحال و بختیاری شامل مینا باشاران ، زینب جُشکون، عایشه آند ، بورجو گون دُآار اورفالی، آصلی ایزمیرلی، لیانا هانانل ، جاسمین باروح و سینِم آکای است.

به گزارش ایسنا،جعبه سیاه هواپیما پیدا شده و معاون سیاسی و امنیتی استاندار چهارمحال و بختیاری دستور انتقال آن به دامنه کوه توسط بالگرد را صادر کرده است. ۱۰ جسد شناسایی شده نیز توسط بالگردهای خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد به فرودگاه شهرکرد برای انجام کارهای قانونی منتقل شدند.

بنابراین گزارش، هواپیما حدود ساعت 18 و 50 دقیقه از صفحه رادار محو شده و در اردل "دورک" چهارمحال و بختیاری سقوط کرده است.

انتهای پیام