انتقاد از بانک مرکزی در مدیریت بازار ارز/ گرفتن مدارک بی فایده است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،احمد انارکی محمدی در خصوص نحوه مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی به خانه ملت گفت: تلاطم کنونی بازار ارز ادامه التهاب بازار از شب ژانویه است،  دولت قرار بود این تلاطم را در بهمن ماه جمع کند اما در این زمینه کاری صورت نگرفت و تلاطم شب ژانویه به تلاطم بازار شب عید متصل شد.

وی با بیان اینکه تاثیر روانی بر بازار ارز افزایش یافته، گفت: فشار بار روانی بر بازار ارز افزایش یافته و دولت با برخورد و گرفتن برخی دلالان نیز نتوانست این موضوع را مدیریت کند.دولت اطلاعات دقیق و درستی از نیاز و میزان تقاضای مردم به ارز ندارد و گرفتن مدرک هایی چون بلیط،گذرنامه و برگه خروج نمی تواند کارساز باشد و تاثیری ندارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: با چنین سخت گیری هایی و خواستن مدارکی بیش از گذشته در واقع به حواشی بازار ارز افزوده می شود همانطور که شاهد خرید و فروش نوبت در صف صرافی ها هستیم، ممکن است بلیط های صوری صادر شود و بازار حاشیه ای در کنار بازار ارز ایجاد شود.بانک مرکزی باید فضایی ایجاد کند که مردم ارز را در گاوصندوق خانه نگهداری نکند بلکه بانک ها به محلی برای نگهداری ارز تبدیل شوند.

انارکی محمدی با بیان اینکه اعتماد مردم به بانک ها سلب شده،افزود: باید این اطمینان به مردم داده شود که اگر ارز در بانک نگهداری شود هر زمان که بخواهند می توانند آن را از بانک خارج کنند. با این حال انتظار می رود دولت بازار ارز را در شب عید مدیریت کند چرا که پیش بینی می کنیم بعد از تعطیلات نوروز از تلاطم این بازار کاسته شود.

انتهای پیام