رویدادی تلخ و گزنده با جنایت کارگر ساختمانی برای ٤٠٠‌ هزار‌ تومان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، کارگر ساختمانی که با انگیزه سرقت طلا و جواهرات پیرزنی تنها را کشته بود، دستگیر شد.

ساعت ١٥روز ٢٥ بهمن، از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ١١٠ به کلانتری ١٥٠ تهرانسر اعلام شد چند ساعت است از داخل یک واحد آپارتمانی در منطقه تهرانسر- شهرک فرهنگیان بوی شدید گاز استشمام می‌شود. بلافاصله مأموران کلانتری و در ادامه گروه آتش‌نشانی در محل حاضر شده و پس از ورود به داخل خانه، با جسد زنی ٦٥ ساله در قسمت پذیرایی خانه روبه‌رو شدند.

با اطلاع خبر کشف جسد به پلیس آگاهی، کارآگاهان ویژه قتل و گروه بررسی صحنه در محل حاضر شدند و اطمینان پیدا کردند متوفی به شیوه خفگی به قتل رسیده و قاتل یا قاتلان قصد داشتند با به‌آتش‌کشیدن منزل مقتول، آثار جنایت خود را از میان بردارند.  با آغاز رسیدگی به پرونده، کارآگاهان دریافتند مقتول معلم بازنشسته‌ای بوده که در محل سکونت به پاکدامنی و حسن رفتار شناخته می‌شد و پس از فوت تنها پسر ، به علت بیماری سرطان، از چند سال پیش به‌تنهایی در این خانه زندگی کرده است. همچنین وی از اردیبهشت، بازسازی محل سکونت را آغاز کرده بود و قصد داشت پس از تکمیل روند بازسازی، خانه را در اختیار اعضای خانواده پسر خود قرار دهد.

مأموران با بررسی سوابق افرادی که به اسامی مختلف برای بازسازی به محل سکونت مقتول تردد داشتند، در مدت ٢٤ ساعت اقدام به شناسایی مجرم سابقه‌داری به نام بهرام. ع (٤٠ ساله) کردند که پیش از این یک‌بار به اتهام سرقت دستگیر و روانه زندان شده بود. با شناسایی بهرام به‌عنوان متهم احتمالی پرونده، اقدامات پلیسی ویژه‌ای برای بررسی فرضیه ارتکاب جنایت به دست وی، در دستور کار کارآگاهان قرار گرفت و در نهایت با جمع‌بندی شواهد، دلایل و مستندات غیرقابل انکار، کارآگاهان در ساعت ١٥ روز شنبه هفته جاری اقدام به دستگیری بهرام کردند.

بهرام پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی، ابتدا منکر هرگونه اطلاع از مرگ مقتول شد اما در ادامه تحقیقات پلیسی در ساعت ٢٣ همان روز لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اقرار کرد. وی گفته،برای کار تأسیساتی و تکمیل سیستم گرمایشی به خانه متوفی تردد داشتم و در این مدت اطلاع پیدا کردم تنها زندگی می‌کند.

با اطلاع از این موضوع، تصمیم به سرقت گرفتم تا اینکه روز حادثه به بهانه تکمیل کار خود به خانه متوفی رفتم، وی را خفه کردم و پس از ارتکاب قتل، دنبال طلاها و وجوه نقد داخل خانه گشتم. طلا و جواهراتی در خانه نبود. در نهایت با سرقت ٤٠٠‌هزار تومان قصد خارج‌شدن از خانه را داشتم اما پیش از آن تصمیم گرفتم ابتدا خانه را آتش بزنم تا آثار سرقت و جنایت باقی نماند.

کارآگاه حمید مکرم معاون مبارزه با جرائم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با تأیید این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت و صدور قرار بازداشت موقت از سوی بازپرس شعبه دهم دادسرای ناحیه ٢٧ تهران، متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

انتهای پیام