علت عدم حضور سران قوا در مجمع تشخیص مصلحت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه جوان،خبرهای متواتر حاکی از آن است که سران سه‌ قوه در سه جلسه پی‌در‌پی مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور نیافته‌اند.این پیشینه حضور نشان می‌دهد رئیس‌جمهور بعضا حضور نمی‌یافته اما رؤسای مجلس و دستگاه قضا منظم‌تر بوده‌اند. هم از تحلیل‌‌ها و هم از اخبار چنین برمی‌آید عدم‌ حضور آنان در جلسات مجمع در اعتراض به حضور احمدی‌نژاد است.

مجید انصاری عضو مجمع تشخیص مصلحت نیز در این خصوص به ایسنا گفت: سران سه قوه یا دفاتر آنها باید پاسخ‌گوی این موضوع باشند اما پیش از این هم پیش‌ آمده که به دلیل مشغله کاری نتوانسته‌اند به طور منظم در جلسات مجمع شرکت کنند. اینکه علت عدم ‌حضور سران سه ‌قوه در چند جلسه اخیر مجمع به دلیل حضور احمدی‌نژاد است یا نیست را نمی‌دانم.

وی افزود: این موضوعی است که خود سران سه قوه یا دفاتر آنها باید درباره‌ ان اظهارنظر کنند که من هم چنین‌ چیزی از آنها نشنیده‌ام یا در رسانه‌ای چنین اظهارنظرهایی منسوب به آنها منتشر نشده است. این موضوع بیشتر حدس‌و‌گمان رسانه‌ای است و برای صحت‌ و‌ سقم حتما باید سران سه ‌قوه یا دفاتر آنها اعلام نظر کنند. من نفیا یا اثباتا در ارتباط با این مسئله نمی‌توانم اظهارنظر کنم.

انصاری گفت: اگر سران سه ‌قوه به‌گونه‌ای زمان خود را تنظیم کنند که بتوانند حداقل در جلسات اصلی مجمع به طور منظم شرکت کنند، به نظر می‌رسد به نفع و مطلوب است.

عزت‌الله ضرغامی رئیس پیشین صداوسیما هم به این ‌ماجرا واکنش نشان داد و در کانال تلگرامی‌ اعلام کرد: شایعات روزهای اخیر در مورد عدم‌ شرکت سران قوا در جلسه مجمع، به دلیل اعتراض به حضور احمدی‌نژاد با هیچ ‌معیاری قابل‌پذیرش نیست. شایسته است جنابان با حضور خود در جلسه بعدی یا تکذیب این شایعات، حرمت حکم و توقع رهبری معظم از آنان را نگه دارند. مهم‌ترین مصلحت نظام فهم و درک مصالح و ترجیح آن بر منافع فردی و گروهی و سیاسی است. اعضای مجمع‌ تشخیص مصلحت نظام، به‌ویژه رؤسای قوا، باید آیینه تمام‌نمای این هویت باشند.

انتهای پیام