برادر معاون اول رییس جمهور با وثیقه آزاد شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از میزان، عباس جعفری‌دولت‌آبادی در جلسه شورای معاونان دادسرای تهران اعلام کرد: تحقیقات در پرونده مهدی جهانگیری ادامه دارد و نام‌برده هفته گذشته با تودیع وثیقه آزاد شده است.

وی با اشاره به تجمع عده‌ای از زنان مقابل وزارت کار به مناسبت روز جهانی زن گفت: پلیس با اخذ دستور قضائی تعدادی از تجمع‌کنندگان را دستگیر کرده که تعدادی از آنان آزاد و برخی از آنها نیز بازداشت شده‌اند که تحت تعقیب قضائی قرار خواهند گرفت چراکه تشکیل تجمعات در معابر باید با اخذ مجوز قبلی بوده و نباید با اقدامات ساختارشکنانه توأم باشد و پلیس مکلف است با اقدامات ساختارشکنانه مقابله کند.

این مقام مسئول با تکذیب تحقیق از افراد کم‌سن‌و‌سال در پرونده جشن مبتذل شهرداری تهران اظهار داشت: از برخی اعضای شورای شهر تهران انتظار می‌رود به‌جای حمایت از اقدامات ساختارشکنانه در این مراسم، بر عملکرد شهردار تهران بیشتر نظارت کنند.

انتقاد از اظهارات نماینده مجلس

جعفری‌دولت‌آبادی ضمن انتقاد از اظهارات اخیر یک نماینده مجلس درباره فوت یکی از اغتشاشگران خیابان پاسداران گفت: تاکنون صرفا سه نفر شامل سینا قنبری، کاووس سیدامامی و یک نفر در بازداشتگاه پلیس اراک فوت کرده‌اند که مسئولان در هر سه مورد توضیح کافی داده‌اند.اظهارات این نماینده مربوط به فردی به نام راجی که در حادثه خیابان پاسداران فوت کرده است و اینکه راجی در زندان یا حین بازجویی کشته شده، کذب است. نام‌برده روز اول حادثه یعنی اول اسفند ۹۶ در بیمارستان فوت شده و دادستانی در جلسه شورای امنیت در این زمینه اطلاع‌رسانی کرده است.

وی با اعلام اینکه تا ١٠ روز پس از فوت راجی، هویت متوفی مشخص نبود و سرپرست دادسرای جنایی پس از مشخص‌شدن هویت، در تماس تلفنی با همسر وی دراین‌باره اطلاع‌رسانی کرد، افزود: اوایل اسفند به معاون‌اول قوه قضائیه هم اطلاع‌رسانی شد که یک نفر در درگیری‌ها فوت شده که در اظهارات سخنگوی قوه قضائیه انعکاس یافته اما به‌رغم این همه شواهد برای اینکه فوت نام‌برده در بیمارستان بوده، این نماینده با اظهار اینکه راجی یکی از افراد بازداشت‌شده بود و خبر فوت وی از زندان می‌رسد، اذهان عمومی را مشوش می‌کند،فرد متوفی اساسا تحویل زندان نشده بود و نام وی در فهرست مکتوب دستگیرشدگان که شب اول برای این‌جانب ارسال شد، درج نشده بود.

صدور ١٠ حکم برای متهمان ناآرامی‌های دی‌

دادستان تهران درخصوص پرونده متهمان ناآرامی‌های دی‌ با اشاره به صدور ۱۵۰ فقره کیفرخواست، از صدور ١٠ فقره حکم محکومیت از سوی شعب دادگاه انقلاب تهران خبر داد و گفت: مدت حبس‌های تعیین‌شده یک تا پنج سال است و سایر پرونده‌ها در محاکم انقلاب یا محاکم عمومی تهران تحت رسیدگی است.

جعفری‌دولت‌آبادی همچنین از صدور ١٠ فقره دادنامه بر اساس کیفرخواست‌های صادره از سوی دادسرای کارکنان دولت در پرونده حقوق‌های نامتعارف خبر داد و با اشاره به تعداد کیفرخواست‌های صادره در این موضوع شامل ۳۳ فقره گفت: احکام صادره از سوی محاکم کیفری تهران در پرونده حقوق‌های نجومی اکثرا متضمن مجازات حبس و رد مال بوده و بعضا جزای نقدی مقرر شده است.

صدور کیفرخواست علیه قاضی کهریزک و رویانیان

وی از صدور کیفرخواست دیگری علیه علی‌اکبر حیدری‌فرد قاضی پرونده کهریزک با 6 عنوان اتهامی خبر داد و با اشاره به اینکه این دومین پرونده مفتوح برای نام‌برده است، افزود: کیفرخواستی که در پرونده اول وی صادر شده بود، منتهی به صدر حکم محکومیت شده و هم‌اکنون در زندان به سر می‌برد.اطاله زمان رسیدگی به پرونده رویانیان با سه عنوان اتهامی نیز ناشی از ضرورت حسابرسی و کارشناسی اقدامات مالی در پرونده است.در این بین ۱۲ فقره کیفرخواست برای پرونده‌های متهمان ارزی اخیر صادر شده است.

محکومیت یک جاسوس

جعفری‌دولت‌آبادی درباره محکومیت یک جاسوس سرویس اطلاعاتی انگلستان به 6 سال حبس نیز گفت: این فرد که دارای تابعیت ایرانی-انگلیسی است، پرونده مفتوح دیگری مرتبط با یکی از بانک‌های خصوصی دارد که در جریان رسیدگی است.همچنین یکی از مسئولان سابق وزارت جهاد کشاورزی به 8 سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.

انتهای پیام