عرضه اولیه امروز "سپ" لغو شد/ زمان بعدی منوط به اصلاح گزارش و تصمیم بورس

علی صحرایی در گفت وگو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره تکلیف عرضه اولیه امروز 10 درصد سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش اظهار داشت: همانطوری که در اطلاعیه بورس تهران اعلام شده ، کارگزار عرضه کننده ( کارگزاری بانک سامان ) باید اقدام به دریافت گزارش اصلاح شده ارزش گذاری سهام می کرد که تا کنون انجام نشده است.

وی ادامه داد: با توجه به وجود ابهامات و لزوم روشن شدن مسائل مهم و موثر در آینده "سپ" ، بورس تهران تا ساعتی دیگر تصمیم قطعی را اتخاذ و اقدام به اعلام رسمی و صدور اطلاعیه می کند.

این مقام مسئول افزود: بنابراین قطعا" عرضه اولیه این شرکت امروز انجام نخواهد شد چرا که در صورت دریافت گزارش اصلاح شده و انتشار آن، باید فرصتی برای بررسی فعالان وجود داشته باشد.

صحرایی زمان بعدی واگذاری 180میلیون سهم "سپ" را منوط به ارسال گزارش ارزشگذاری و تصمیم مسئولان بورس اعلام کرد.

براساس این گزارش، بررسی های تکمیلی بورس پرس حکایت از آن دارد که اداره نظارت بر ناشران بورسی سازمان بورس  به دلیل موضوع دعاوی حقوقی و یک موضوع دیگر، مواردی را مطرح و خواهان شفاف شدن از سوی شرکت شده و اعلام کرده با توجه به عدم احراز شفافیت در گزارش ها و اطلاعات شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش، نباید در عرضه اولیه سهام آن عجله کرد.

در این رابطه صحرایی عصر دیروز با صدور اطلاعیه ایی اعلام کرد: با توجه به بررسی های به عمل آمده توسط مدیریت پذیرش بورس اوراق بهادار تهران در خصوص ارزش گذاری قیمت سهام شرکت پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) و عدم رفع ابهامات متذکر شده به شرکت کارگزاری بانک سامان به عنوان مدیر عرضه و همچنین عدم اصلاح گزارش ارزش گذاری سهام فوق الذکر به پیوست، مکاتبه انجام شده با مدیر عرضه جهت اطلاع فعالین محترم بازار ارائه می شود.

انتهای پیام