مواضع وزیر اقتصاد درباره نقش بورس کالا در کشف قیمت و هیات مدیره

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، مسعود کرباسیان در آخرین جلسه سال جاری شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که یکی از مباحث اصلی آن مکانیسم عرضه و تعیین قیمت ورق های فولادی فولاد مبارکه در بورس کالا بود که جمع بندی این موضوع به آینده موکول شد ، اظهار داشت : با توجه به نقش تولیدکننده، مصرف کننده و سامانه بهین یاب در این موضوع، تصمیم گیری نهایی به وزارت صنعت مربوط است.

وی ادامه داد: در این میان بورس کالا به دلیل نقش ابزاری که دارد ، تصمیم گیر نبوده و به شخصه مخالف دولتی نگاه کردن به بورس کالا هستم اما معتقدم  کشف قیمت محصولات باید در بورس کالا انجام شود.

این وزیر در پاسخ به انتقاد یکی از حاضرین در مورد ترکیب هیات مدیره بورس کالا عنوان کرد: اگر به دنبال حل مشکلات صنایع پایین دست هستید، مطرح کردن این مسائل هیچ مانعی را در این حوزه رفع نمی کند. درباره تغییرات هیات مدیره بورس کالا وارد نمی شوم چراکه به سهامداران این شرکت احترام می گذارم و این سهامداران هستند که اعضای هیات مدیره شرکت ها را تعیین می کنند.

کرباسیان با اشاره به لزوم برگزاری نشستی دیگر با ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات ذینفعان، اعلام کرد: در نشست بعدی باید در اولین قدم به سمت محوریت قرار دادن بورس کالا حرکت کنیم و دومین قدم نیز به سمت گستردگی عرضه انواع کالاها در نقاط مختلف کشور در بورس برویم تا به طور متمرکز در بازار کالا عمل کنیم.

انتهای پیام