فولاد خوزستان صاحب معدن سنگ آهن شد/ اهداف سال آینده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، محمد کشانی در همایش تبیین اهداف و برنامه های عملیاتی سال 97 "فخوز" از خریدکارخانه 2.5 میلیون تنی کنسانتره توسعه ملی سنگان در مزایده توسط این شرکت فولادی به عنوان مژده عیدی کارکنان و سهامداران خبر داد و گفت: رویکرد صادراتی فولاد خوزستان که در سال های 95 و 96 عنوان صادرکننده برتر در بخش تولیدات غیرنفتی را برای این شرکت به ارمغان آورده، در حقیقت استراتژی درستی بود که در عمل، نجات دهنده تولید داخلی بوده و به منظور حفظ روند رو به رشد آمارهای تولید و کسب درآمدهای ضروری در شرایط بحران بازارهای داخلی اتخاذ شده است.

وی افزود: فولاد خوزستان، بزرگترین عرضه کننده شمش فولادی با قدمت چهل ساله است که هیچ دسترسی به معدن و یا کارخانه تولید کنسانتره ندارد. تهدید بالقوه تامین مواد اولیه و کنسانتره در دو سال آینده با توسعه ظرفیت های تولید محصولات میانی در ایران پیش بینی می شود،با تاکید هیات مدیره شرکت بر حمایت از تولیدات داخلی،برای "فخوز" افزایش تولید به موازات نوسازی خطوط تا مرز 5.2 میلیون تن در زیر سقف موجود از برنامه های مصوب است که با تلاش کارکنان دنبال می شود. فولاد خوزستان سعی دارد سهم 25 درصدی خود را در تمامی سطوح تولید محصول و بازار داخلی فارغ از فولاد سازی طرح شادگان و پروژه های خارج از سقف، به هر نحو ممکن ایفا کند.

کشانی خطاب به مدیران و کارشناسان حاضر در همایش تصریح کرد: برنامه های شرکت جهت رسیدن به صنایع بالادستی و پایین دستی حتما باید با توسعه خارج از سقف همراه باشد که از جمله موارد آن برنامه جدی ما برای خرید فولاد اکسین است.تولید 3.8 میلیون تن شمش فولاد هدف تولید شرکت در سال 97 خواهد بود که با شعار مدیریت بهای تمام شده، تولید ایمن و سبز با رویکرد تحول در تکمیل زنجیره ارزش دنبال می شود.

بنابراین گزارش،فولاد خوزستان در سال 96 بالغ بر 3.76 میلیون تن شمش فولاد تولید کرده که بیش از 73 درصد آن به میزان 2.7 میلیون تن با رشد 90 درصدی در ارزش و 40 درصدی در تناژ نسبت به سال 95 به بازارهای جهانی در 17 کشور صادر شده است.

انتهای پیام