فروش اوراق ۵۰۰ میلیارد تومانی سایپا در بورس کالا تمام شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، از ساعت 11 امروز عرضه اوراق سلف موازی استاندارد خودرو سراتو شرکت سایپا به میزان 500 میلیارد تومان و با سررسید یکساله، شروع و با استقبال سرمایه گذاران به پایان رسید.

این اوراق در نمادهای "عساپا۱" و "عساپا۲" شامل ۳میلیون و ۲۷۱ هزار و دو میلیون و ۱۸۰ هزار قرارداد بود که به قیمت هر قرارداد ۹۱۷ هزار و ۲۵۱ ریال و از طریق کارگزاری پارسیان انجام شد.

معاملات ثانویه این اوراق هم از 26 اسفند جاری تا 23 اسفند سال 97 و دوره تحویل فیزیکی پس از زمان سررسید اوراق شروع و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، عدم ارائه درخواست جهت تحویل فیزیکی کالا، ۱۰ روز تقویمی پیش از تاریخ سررسید اوراق به منزله انصراف از تحویل دارایی پایه خواهد بود.

براساس اطلاعیه عرضه، بازدهی این اوراق در دو حالت قابل تبیین است. در صورتی که دارندگان اوراق نسبت به اعمال اختیار فروش خود به قیمت (۱۱۸.۵ درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه) اقدام کنند، این اوراق برای سرمایه گذاران در سررسید، بازدهی یکساله حداقل ۱۸.۵ درصدی خواهد داشت. در این میان در صورتی که شرکت سایپا نسبت به اعمال اختیار خرید خود به قیمت (۱۱۹ درصد ضربدر قیمت پایه در عرضه اولیه) اقدام کند، بازدهی یکساله اوراق سلف در سررسید حداکثر ۱۹ درصد خواهد بود.قیمت خرید بازارگردان در معاملات ثانویه، قیمت پایه در زمان عرضه اولیه به علاوه ۱۸ درصد سالانه به صورت روز شمار خواهد بود.

بنابراین گزارش،در سال جاری خودروی سراتو یکی از محصولات سایپا در بورس کالای پذیرش شد تا این شرکت خودروساز بتواند پس از عرضه فیزیکی، از طریق انتشار اوراق سلف موازی نیز برای این محصول خود تامین مالی کند.

انتهای پیام