حمایت از کالای ایرانی روی ریل رقابت و نقش بورس کالا

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،محمود دودانگه با اشاره به مزایای عرضه محصولات در بورس کالا به مهر گفت: باید به عنوان یک اصل، بازار رقابتی و نظام عرضه و تقاضا در اقتصاد را بپذیریم که اگر به اصل اعتقاد داریم، فاصله گرفتن از مبادلات سنتی امری ضروری است. 

وی با بیان اینکه بورس کالا در سال های گذشته کمک زیادی به ایجاد رقابت و شفافیت در بازار کالاها کرده،گفت: این بورس بستری را برای حضور عرضه کنندگان و مصرف کنندگان کالا در یک فضای شفاف فراهم کرده تا قیمت رقابتی براساس عرضه و تقاضا کشف شود، از این رو حمایت از تولیدکنندگان ایرانی در بستر بورس کالا می تواند به صورت هدفمند رقم بخورد.عملا اگر بخواهیم فضای تجاری را سهل و روان کرده و هزینه ها را کاهش دهیم، چاره ای جز ایجاد فضای رقابتی کامل در بخش های مختلف تولید نداریم.

این کارشناس مسائل اقتصادی گفت: فضای رقابتی موجود در بورس کالا به تولید کمک می کند چراکه اگر عرضه کنندگان نتوانند محصولات را با قیمت منطقی و واقعی به فروش برسانند، بازارهای صادراتی را به بازار داخل ترجیح می دهند که در این زمینه بورس کالا مناسب ترین مکان برای عرضه محصولات با قیمت واقعی است.

دودانگه افزود: اینکه تولیدکنندگان بدانند محصولات را در بورس کالا به فروش خواهند رساند و مصرف کنندگان نیز از عرضه مواد مورد نیاز در این بورس اطمینان داشته باشند، تضمینی برای رشد تولید خواهد بود که به تبع با تامین نیاز صنایع داخلی از بورس کالا، شاهد بهبود روند صادرات محصولات نیز خواهیم بود.با حضور همه جانبه عرضه کنندگان و مصرف کنندگان در بورس کالا و با حمایت های مسئولان، علاوه بر رسیدن این بورس به جایگاه واقعی خود در اقتصاد شاهد رونق تولید، حمایت از کالای ایرانی، شفاف سازی آمارها و رشد صادرات محصولات ساخته شده خواهیم بود.

انتهای پیام