نجفی از شهرداری تهران رفت و سرپرست انتخاب شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، استعفای دوم محمد علی نجفی شهردار تهران پشت درهای بسته بدون حضور مورد موافقت اعضا قرار گرفت و بر اساس شنیده ها احتمال سرپرست شدن سمیع اله حسینی مکارم قوت گرفته است. 

در این میان پیشنهاد سمیع الله حسینی مکارم و محمد حقانی به رای گیری گذاشته شد اما با توجه به بازنشسته بودن هر دو نفر و قانون منع اشتغال مجدد بازنشستگان ، به نظر می‌رسد رای‌گیری دارای اشکال باشد.

با این حال حسینی مکارم با ۱۴ رای موافق، ۵ رای سفید و ۲ رای به حقانی سرپرست شهرداری تهران شد.

بنابراین گزارش، شهردار تهران در واپسین روزهای اسفند ۹۶ استعفا داد و شورایی ها تصمیم گرفتند بعد از گذراندن تعطیلات نوروزی در مورد شهر تهران تصمیم گیری کنند. در جلسه ۱۹ فروردین با وجود اینکه نجفی گفت نمی تواند به دلیل بیماری شهر را اداره کند و این کار خیانت است باز هم شورایی ها به استعفا نه گفتند.

بعد از واکنش دادستان به این کار شورایی ها دوباره نجفی استعفا داد و قرار است امروز این موضوع در جلسه علنی مورد بررسی قرار گیرد.

معرفی سرپرست شهرداری

حسینی مکارم با سابقه تحصیل در سه مقطع کارشناسی، ارشد و دکتری در حوزه اقتصاد نظری و اقتصاد برنامه‌ریزی، دارای سوابقی چون معاون توسعه مدیریت سازمان میراث فرهنگی، معاون سازمان سرمایه گذاری شهرداری تهران، مدیر کل بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش است و قبل از ورود به شهرداری تهران به عنوان به معاون مالی، مدیر اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۴ تهران، معاون اداری و مالی آموزش و پرورش تهران و مدیر کل مدارس شبه قاره هند و مدیرکل بودجه و تشکیلات وزارت آموزش و پرورش بود.

انتهای پیام