تشابه حملات ترامپ و بیل کلینتون از دید مردم

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از تسنیم، دونالد ترامپ رئیس جمهور امریکا روز جمعه به همراه انگلیس و فرانسه دستور حمله و تجاوز به خاک سوریه را صادر کرد. این حملات در واکنش به حمله ادعایی شیمیایی در شهر دوما بوده است.

دستور این حمله در حالی صادر شد که مشکلات کاخ سفید ترامپ هنوز حل نشده و او کماکان در مرکز تحقیقات درباره تبانی با روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال 2016 قرار دارد. همچنین دفاتر مایکل کوهن وکیل شخصی ترامپ مورد یورش ماموران اف بی آی قرار گرفته است. این یورش ها مربوط به تحقیقات رابرت مولر دادستان ویژه پرونده تبانی تیم ترامپ و روسیه در انتخابات 2016 میلادی بوده است.

بعدا مشخص شد که کوهن ماه ها است که تحت تحقیقات مجرمانه قضایی قرار داشته است. همان روز فاش شد که الیوت برویدی از متحدان ترامپ 1.6 میلیون دلار به یک مدل پرداخت کرده است، فردی که ادعا می شود از برویدی بچه دار شده است.گزارش هایی نیز منتشر شده است که مولر ثابت کرده است که کوهن در سال 2016 به پراگ سفر کرده است، مساله ای که در پرونده مربوط به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2016 به آن اشاره شده است. این پرونده نشان می دهد که تیم ترامپ با روسیه برای پیروزی در انتخابات همکاری کرده است.

این مشکلات باعث شده کابران شبکه های اجتماعی تصمیم ترامپ برای حمله به سوریه را با تصمیمی که بیل کلینتون، رئیس‌جمهور اسبق در سال 1998 برای بمباران عراق گرفت مقایسه کنند.آن عملیات نظامی که نام روباه صحرا به خود گرفت زمانی به دستور وی آغاز شد که قرار بود به خاطر دروغگویی در تحقیقات مربوط به پرونده رسوایی جنسی، استیضاح شود.

یکی از کاربران توئیتر نوشته است: زمانی که بیل کلینتون عملیات روباه صحرا را در دسامبر 1998 میلادی علیه عراق آغاز کرد، با استیضاح در کنگره روبرو شده بود. ترامپ نیز عملیات علیه سوریه را آغاز کرد آن هم در شرایطی که با سونامی چالش های حقوقی و سیاسی روبرو شده است"

یکی دیگر از کاربران توئیتر نوشته است: اقدام ترامپ در بمباران سوریه من را یاد بمباران عراق در سال 1998 توسط کلینتون انداخته است. ترامپ و کلینتون به منحرف کردن افکار عمومی از اخبار منتشر شده شخصی درباره خودشان داشتند، بنابراین بمب ها را روی خاورمیانه پرتاب کردند.

برخی دیگر از کاربران توئیتر نیز بمباران سوریه را با حمله آمریکا به عراق در سال 2003 مقایسه کردند که منجر به آغاز جنگی شد که تبعاتش تا امروز ادامه داشته است.

انتهای پیام