رهگیری ۷۰ درصد از موشک های شلیک شده به سوریه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از فارس، سرگئی رودسکوی اطلاعات تازه‌ای درباره مقابله پدافند ارتش سوریه با حملات موشکی آمریکا، انگلیس و فرانسه اعلام کرد:از مجموع ۱۰۳ موشک شلیک شده ، پدافند هوایی سوریه ۷۱ موشک را رهگیری کرد.روسیه آمادگی ازسرگیری گفت‌و‌گوها با سوریه برای ارسال سامانه دفاع موشکی اس ۳۰۰ را دارد.

وی افزود: هیچ یک از موشکهای کروز آمریکا و متحدان وارد منطقه‌ای که سامانه‌های دفاع هوایی روسیه مستقر هستند نشدند و این سامانه‌ها در طرطوس و حمیمیم در حال پوشش دادن هستند. حملات مثلث غربی به سوریه، هیچ ارتباط و تناسخی با تلاش‌ها برای مقابله با تروریسم ندارد.اوضاع کنونی در دمشق و دیگر نقاط سوریه پس از حملات بامداد آمریکا، انگلیس و فرانسه آرام ارزیابی می شود.

رودسکوی ادامه داد: دولت و ارتش سوریه هیچ تاسیساتی برای تولید تسلیحات شیمیایی ندارد.از سامانه‌های دفاع هوایی روسیه در پاسخ ارتش سوریه به حملات موشکی سه کشور غربی استفاده نشد.جت‌های جنگنده این کشور در حال گشت‌زنی در حریم هوایی سوریه هستند.مسکو در حال نوسازی سامانه‌های دفاع هوایی سوریه است.

از سوی دیگر وزارت دفاع روسیه اعلام کرد:در حمله موشکی آمریکا، هیچ‌یک از نظامیان و شهروندان سوری آسیب ندیدند.

بنابر این گزارش، سامانه‌های دفاع موشکی سوریه که در مقابله با حملات موشکی آمریکا، فرانسه و انگلیس به کار گرفته شدند، ۳۰ سال قبل توسط اتحاد شوروی ساخته شدند.

انتهای پیام