وی ابراز امیدواری کرد با مزیتی که تولید کالای ایرانی دارد و همچنین کاهش هزینههای تولید و ارتقای کیفیت بتوانیم بازارهای صادراتی خود را گسترش دهیم.
این مقام مسئول با تاکید بر لزوم حفظ بازارهای موجود،افزود: باید از طریق بازاریابیهای نوین و همچنین تقویت رایزنان بازرگانی و اقتصادی در سایر کشورها بتوانیم به بازارهای صادراتی جدید دست پیدا کنیم.باید دامنه حضور خود را در کشورهای همسایه، اروپا، آسیای دور و... گسترش دهیم.
سینکی آموزش تجار و بازرگان را نیز برای توسعه صادرات کشور ضروری خواند و گفت: باید از روشهای سنتی و قدیمی تجارت دور شویم و همگام با دنیا به دنبال شیوه های نوین تجارت و بازاریابی باشیم.
وی عامل مهم دیگری که بر توسعه صادرات اثرگذار است را اصلاح ساختارها و کاهش بروکراسی روند صادرات دانست و گفت: سازمان توسعه تجارت نیازمند بازسازی و بازنگری در ساختارهای خود است که با مطالعات و پژوهشهایی که در دست دارد به دنبال ارتقا و بازسازی ساختار رسمی خود است.
انتهای پیام