آخرین وضعیت افزایش سرمایه۹۰ درصدی "ذوب" از محل جذاب و زمان تقریبی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید امیدقائمی با اشاره به اینکه ذوب آهن به افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارائی ها (خانواده تجهیزات) نیاز دارد و این عملیات فرآیندی مرحله ای و زمان بر است ، درباره آخرین وضعیت این برنامه اعلام کرد: طبق قانون بودجه 97 یکی از شروط معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از این محل این است که صورتهای مالی حسابرسی شده سال 96 ، مشمول ماده 141 قانون تجارت باشد.

وی با بیان اینکه "ذوب"با آگاهی از به سود رسیدن در سال مالی 96 ، مشمول این قانون بوده و فعالیتهای مربوط را آغاز کرده ادامه داد: انتخاب کارشناس رسمی جهت ارزیابی تجهیزات ، اولین گام افزایش سرمایه است که جهت صرفه جویی در هزینه ها ، تاکید بر انتخاب کارشناسان رسمی منتخب مجمع است. لذا برای اطمینان از اجرای مفاد قانون ، استعلام از سازمان امور مالیاتی انجام پذیرفته است.

این مقام مسئول افزود: ارزیابی طبقه تجهیزات توسط کارشناس منتخب یا کارشناس رسمی دادگستری که گزارش آن بروز شده در مرحله نهایی بوده و تهیه گزارش توجیهی افزایش سرمایه حسابرسی شده و تصویب در هیات مدیره، اعلام در کدال ، اخذ مجوز سازمان بورس، برگزاری مجمع فوق العاده و تصویب توسط سهامداران مراحل بعدی افزایش سرمایه است.

امیدقائمی ادامه داد: به رغم آمادگی ذوب آهن، انجام مراحل مختلف افزایش سرمایه مشمول صرف زمان قانونی بوده اما در صورت اخذ مجوزهای لازم سعی خواهد شد در نیمه اول سال مالی جدید این مهم انجام شود.

انتهای پیام