امیدوار به رونق بازارسهام و سودآوری شرکتها و مهمترین هدف فاینکس ۲۰۱۸

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی امروز در افتتاحیه یازدهمین نمایشگاه بورس،بانک و بیمه که در نمایشگاه بین المللی برگزار شد با اظهار امیدواری به رونق بازار سرمایه  و افزایش سودآوری شرکت ها در سال جاری گفت: این نمایشگاه با هدف برقراری ارتباط بین فعالان بازار سرمایه ،نهادهای بین المللی،افراد علاقه مند به حضور در بازار سرمایه وفعالان برگزار می شود.

وی مهمترین هدف برگزاری فاینکس ۲۰۱۸ را ارتقا فرهنگ سازی و سواد مالی کشور اعلام کرد و گفت : خوشبختانه حضور بانک ها و بیمه ها و همچنین تعداد شرکت های حاضر پررنگ بوده و رشد مطلوبی داشته است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه بیش از ۳۹۰ شرکت در این نمایشگاه حضور دارند، افزود: کارگاه های آموزشی نیز توسط شرکت های بین المللی برگزار می شود و فعالان می توانند از آن استفاده کرده و مدرک دریافت کنند.

محمدی با اشاره به تحولات بازار سرمایه در سال ۹۶ گفت: در سال گذشته تعداد نمادهای متوقف از ۷۰ به حدود ۱۰ الی ۱۵ رسید و کاهش تعداد توقف ها را کماکان در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در سال جاری حجم مبنا و حد نوسان بازنگری خواهد شد و به جای آن دامنه نوسان پویا به کار گرفته خواهد شد. همچنین امیدواریم در سودآوری شرکت ها از طریق کاهش تامین مالی و کاهش نرخ انتشار اوراق کمک کنیم.

انتهای پیام