آمادگی"های وب" در اعمال تعدیلات و اصلاح صورتهای مالی با نظر کتبی سازمان

ایمان میری در گفت و گو با پایگاه خبری بورس پرس، درباره آخرین وضعیت شرکت داده گستر عصر نوین که از آذر سال گذشته به دلیل ابهامات سازمان بورس و استعلام از جامعه حسابداران رسمی ایران در مورد صورت های مالی سه سال اخیر با توقف نماد مواجه بوده، اظهار داشت: از موارد مهم این موضوع ، افزایش تقریبی بیش از 3 برابری مالیات در سال 97 به دلیل انعقاد قرارداهای جدید و انتقال بخشی از درآمد سنوات قبل به آینده بوده که هنوز در مورد آن تصمیم گیری نشده است.

وی ادامه داد: در روش های مختلف و بسته به نحوه محاسبه ، امکان انتقال بین 50 تا 65 میلیارد تومان سود از سنوات قبل به آینده وجود دارد و "های وب " هم این آمادگی را دارد که اقدام به اصلاح روش کرده و یا در صورت لزوم، صورت های مالی را در مجمع اصلاح کند. این در صورتی است که سازمان بورس به صورت کتبا" روش و مدل مدنظر را اعلام کند تا تبعات حقوقی و مالیاتی گریبانگیر شرکت نشود.

میری افزود: آمادگی اعمال روش پیشنهادی شرکت و یا اصلاح صورت های مالی توسط مجمع به سازمان بورس هم اعلام شده و باید در انتظار پاسخ جامعه حسابداران رسمی ایران و تصمیم سازمان بورس بود.

براساس این گزارش، سازمان بورس هفته پیش 8 تا 9 مورد از جمله یک مورد مهم و مربوط به تغییرات درآمدی و موثر در سود و زیان شرکت را مطرح کرده و منتظر دریافت نظر جامعه رسمی حسابداران ایران است که از قرار معلوم امروز جلسه ایی در جامعه حسابداران برگزار می شود.

انتهای پیام