اثر نوسان دلار و علت قفل شدن معاملات مسکن و قیمت های تخیلی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،حسام عقبابی با اشاره به تغییر و تحول نرخ  ارز سال 96 و تاثیر آن بر بازار مسکن به تسنیم گفت: این اتفاق به خصوص در زمستان پارسال موجب رشد قیمت مسکن شد، به طوریکه در بهمن 96 رشد قیمت‌ها را داشتیم و بانک مرکزی هم اعلام کرد به طور متوسط مسکن در کشور 17 درصد رشد قیمت داشته است.

وی افزود: دربرخی نقاط حتی بیشتر از این رقم هم افزایش قیمت داشتیم، در سال 97 علی رغم این‌که نیمه دوم فروردین یک نوسانات در قیمت ارزی به وجود آمد، اما با این حال  تاثیر آنچنانی روی مسکن نداشته است.

این مقام مسئول اظهار داشت :رشد قیمت مسکن پایان سال گذشته صورت گرفت و حتی بیش از ظرفیت نیز بود، بعد از عید که امروز یک ماه آن سپری شد تغییر محسوسی در قیمت‌ مسکن نداشته‌ایم.

عقبابی گفت: رشد قیمت مسکن در زمستان 96 را  نامتعارف عنوان کرد و با تاکید بر این‌که این رشد باعث قفل شدن معاملات شد، با توجه به این‌‌که قیمت‌های مسکن واقعی و حقیقی نیست معاملات به ندرت انجام می‌شود.

وی اظهار داشت: تا پایان خرداد ماه امسال تغییر و تحول قیمت‌ها در بازار مسکن نخواهیم داشت، بازار مسکن تا آخر بهار امسال با ثبات خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود از ابتدای تیرماه حجم معاملات افزایش یافته و تا پایان تابستان تداوم داشته باشد.

عقبابی گفت: میزان افزایش قیمت‌ها در نیمه نخست امسال در شهرهای بزرگ در حد تورم است و در شهرهای کوچک ظرفیت افزایش قیمت وجود ندارد، چنان چه اواخر سال گذشته رشد قیمت‌های مسکن را نداشتیم، ممکن بود امسال نرخ‌ها بیشتر از تورم افزایش یابد.

انتهای پیام