معاون اول دولت احمدی‌نژاد آزاد شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،کورش روشن از آزادی مشروط محمدرضا رحیمی خبر داد و به خبر آنلاین گفت: وی هفته گذشته در حالی که وارد چهارمین سال حبس شده بود، برابر با مقررات قانونی در قالب آزادی مشروط از حبس خارج شد.

به‌ گزارش دادسرای عمومی و انقلاب تهران، رحیمی ۲۶ بهمن سال ۹۳ با حضور مأموران پلیس در محل سکونت، تفهیم موضوع اجرای حکم و به‌ زندان منتقل شد. به این ترتیب وی حدود سه‌سال‌ و‌ دو ماه از پنج‌سال‌ و ۹۱ روز حبس خود را در زندان سپری کرده است. رحیمی دوران زندان خود را در بندهای 7 یا 8 زندان اوین، بندهایی که به محکومان مالی و کلاهبرداران اختصاص داده شده، گذراند.

بندی که شهرام جزایری هم‌ دوره زندان خود را در آن سپری کرد. اتهام اصلی وی فساد در بیمه ایران و تحصیل مال نامشروع بود، برای همین هم به پرداخت دو میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان رد مال و یک میلیارد تومان جزای نقدی محکوم شد. حکم معاون اول دولت پاکدستان در دادگاه تجدید نظر از ۱۵ سال به پنج‌ سال‌ و ۹۱ روز کاهش یافت اما جزای نقدی دست‌نخورده باقی ‌ماند و نهایی شد. 

آخرین بازمانده حلقه خیابان فاطمی

سخنگوی قوه‌ قضائیه بعد از نهایی‌شدن حکم رحیمی درباره پرونده وی گفته بود: اصل پرونده در سال 88 شروع شده بود اما وقتی تحقیقات به جایی رسید که کاملا اتهامات متوجه رحیمی شد، در سال 90  اسم وی نیز ضمیمه پرونده و ثبت کیفری شد... پس از آن از رحیمی نیمه اول سال 90 به صورت رسمی تحقیقات به عمل آمد. بازپرس تحقیقات خود را در نیمه اول سال 89 به صورت رسمی آغاز کرد و در 11 جلسه با حضور رحیمی و وکلای وی جلسات چندساعته تحقیقات برگزار شد... و نهایتا با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست برای وی و سایر متهمان پرونده این پرونده به دادگاه ارسال شد.

با این وجود رحیمی تا پایان دولت دوم احمدی‌نژاد معاون‌اول و رئیس ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی باقی ماند.در آن سال‌ها صداهایی به اعتراض حضور وی در این جایگاه‌ها هرازچندگاهی بلند می‌شد. اعتراض نمایندگان مجلس یکی از آن صداها بود.

الیاس نادران در سال ۸۹ رحیمی را به فساد مالی متهم کرده و گفته ‌بود: وی رئیس حلقه خیابان فاطمی است و در مورد منابع فاسد و توزیع آنها تصمیم‌گیری می‌کرده. نادران همان زمان به مسئولان هشدار داد تقریبا تمام اعضای این حلقه به جز رحیمی دستگیر شده‌اند و نباید کسی به‌دلیل مسئولیت اجرائی مستثنا شود. حلقه خیابان فاطمی نامی بود که بر مفسدان بیمه ایران گذاشته شده بود.

انتهای پیام