دفاع موگرینی از کارایی و حفظ برجام و حمایت از موضع رئیس جمهور فرانسه

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از العربیه، فدریکا موگرینی در حاشیه نشست اتحادیه اروپا و سازمان ملل درباره سوریه گفت: اکنون یک توافق با ایران وجود دارد و باید به آن عمل کرد.

وی درخصوص سفر رئیس‌جمهور فرانسه به آمریکا و رایزنی با ترامپ درباره برجام گفت: سخنان ماکرون و تمامی اروپایی‌ها این موضوع را کاملا روشن می‌کند که توافقی که هم اکنون داریم، کارایی دارد و جلوی دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای و تولید آن را بدون هیچ محدودیتی می‌گیرد، اگر برجام را به دقت بخوانید همان اول نوشته شده ایران سلاح هسته‌ای نخواهد داشت.

این مقام مسئول افزود: ماکرون در کاخ سفید به وضوح تاکید کرد معتقدیم اجرای کامل توافق هسته‌ای برای امنیت اروپا و منطقه ضروری است و اروپا به آن پایبند خواهد بود. آنچه در آینده رخ خواهد داد را در آینده می‌بینیم اما اکنون فقط یک توافق وجود دارد که کارایی دارد و باید حفظ شود.

موگرینی بار دیگر بر یافتن راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه تاکید کرد و گفت: تلاش می‌شود به مبنای مشترکی در این زمینه دست‌یافت،ما به ایران و روسیه برای اعمال فشار به دمشق نیاز داریم.گروه‌های مخالف به اتفا‌ق‌نظر رسیده‌اند که به مذاکره روی آورند.معتقدیم تنها راهکار برای تحقق صلح پایدار در سوریه، روند سیاسی است و همانطور که بارها گفته‌ام سه طرف ضامن در روند آستانه در این مورد مسئولیت خاصی دارند.

انتهای‌پیام