نظر عبده تبریزی درباره دلار ۴۲۰۰ تومانی و بهترین اقدام بورس در شرایط فعلی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، حسین عبده تبریزی با اشاره به برخی احتمالات در خصوص خروج آمریکا از برجام و اثرگذاری حرکت های ایذایی بر بازارها به سنا گفت: در این شرایط عدم اطمینان ، بازار سرمایه فرصت دارد به عنوان محلی مطمئن ، اقدام به معرفی ظرفیت ها و توسعه اعتماد کرده و از حرکات منتهی به سلب اعتماد پرهیز کند.

وی ادامه داد: باید سعی کنیم اعتماد مردم به بازار سرمایه و بورس معتبر که فارغ از مشکلات سیستم بانکی است، افزایش یابد و مراقب ورود سهام شرکت مسئله دار و رفتار غیرحرفه ای برخی کارگزاران معدود بود.

این عضو شورای عالی بورس و مشاور وزیر راه با بیان اینکه دولت طبعا علاقه مند به حفظ برجام است ، ادامه داد: به دلیل سیاسی بودن موضوع هسته ایی ، اطلاعی از تصمیم و واکنش دولت یا وزارت امور خارجه ندارم اما به طور کلی خروج آمریکا از توافق به این معنا نیست که برجام کلا" به هم می خورد.

عبده تبریزی ادامه داد: اینکه آیا دولت برجام را با اروپایی ها به تنهایی ادامه می دهد یا خیر، نیاز به بررسی دارد. در این میان چشم انداز این مساله کاملا مشخص نیست و ممکن است آمریکایی ها باز در برجام بمانند.

وی درباره تک نرخی شدن دلار هم گفت: تحریم ها و محدودیت های بین المللی، اجازه اجرای سیاست ارز تک نرخی را در شرایط فعلی کشور نمی دهد و به نظر می رسد دولت باید سعی در اصلاح آن داشته باشد . 

عبده تبریزی یکی از دلایل اعمال سیاست‌های فعلی ارزی را جلوگیری از خروج سرمایه دانست و گفت: نباید بگوییم هرچه تک نرخی نیست، قاچاق است. در عوض باید با تعریف بازاری دوم، زمینه ساماندهی بازار ارز فراهم شود. همان گونه که قبلا هم چنین بود.

انتهای پیام