افزایش نظارت بر صندوق ها و کارگزاران/ همه می دانند بورس پر رونق است

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، شاپور محمدی در جریان بازدید از مجموعه تامین سرمایه تمدن با ابراز امیداوری به حرکت شرکت های تامین سرمایه در مسیر رشد با کمک سازمان بورس گفت: اصلاح دستورالعمل توقف و بازگشایی نمادها مهمترین اقدام سازمان بورس در سال گذشته بود به طوری که از 70 نماد بسته تنها 10 نماد باقی مانده و مابقی بازگشایی شده اند.

وی با اشاره به ارسال پیامک به تمام ناشران و تک تک اعضای هیات مدیره برای ارایه صورت مالی در موعد مقرر و انتشار اطلاعات ماهانه به عنوان دیگر اقدام انجام شده،ادامه داد: این روند سبب شد تا تعداد گزارش های ارایه نشده  که در سال های گذشته 40 مورد در ماه بود به یک تا دو مورد برسد. همچنین متوسط تاخیر در ارسال اطلاعات 30 تا 40 روز بود که اکنون در حد 3 تا 4 روز است.

محمدی با اشاره به اینکه در گذشته شناخت جامعه از بازار سرمایه کم بود،گفت: همه می دانند بورس پر رونق است و باید برنامه ریزی کنیم تا زمینه فعالیت بیشتر جامعه در بازار سرمایه مهیا شود. مقررات خرید اعتباری نیز در حال بازنگری است،در سال گذشته با ریسک  اعتباری، نسبت ریسک کارگزاری ها کاهش یافت. بنابراین در سال جاری به دنبال نظارت دقیق بر روی کارگزاری ها و صندوق ها هستیم.

انتهای پیام