اعلام رسمی عدم تامین دلار ۴۲۰۰ تومانی برای اولین بار در بازارسهام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هر چند با تصمیم دولت ، دلار با قیمت 4200 تومان نرخی شده و مسئولان از نبود مشکلی برای تامین این ارز برای شرکت ها و صنایع تاکید می کنند اما از قرار معلوم برخی شرکت ها از نبود این دلار دچار مشکل شده و با توجه به لزوم شفاف سازی، اقدام به اعلام رسمی آن کرده اند .

در این میان ، شرکت دریایی و کشتیرانی خط دریابندر به عنوان اولین شرکت در بورس و فرابورس از نبود دلار 4200 تومانی خبر داد که منجر به تغییر محاسبات و افزایش زیان ناشی از تسعیر ارز شده است.

براساس این گزارش، "حبندر" که با سرمایه بیش از 15.8 میلیارد تومانی در بازار پایه ب فرابورس حضور دارد و تایدواتر مالک بیش از 54 درصد سهام آن است، رسما" اعلام کرد: با توجه به مصوبه هیات دولت و تک نرخی شدن نرخ دلار آمریکا به مبلغ 4200 تومان تسعیر ارز دارائی ها و بدهی های ارزی پولی با نرخ مصوب مذکور در تاریخ ترازنامه انجام گرفته است.

با توجه به عدم تامین ارز مورد نیاز شرکت جهت پرداخت بدهی های سررسید شده در نیمه دوم اردیبهشت ماه 97 از جانب بانک ملت که بنا به اعلام این بانک ناشی از عدم ارسال دستورالعمل ازجانب بانک مرکزی در خصوص نحوه تخصیص و فروش ارز بوده لذا به علت عدم در دسترس بودن دلار با نرخ مصوب جهت پرداخت های ارزی و با جلب نظر حسابرس مستقل و بازرس قانونی مقرر شد  شرکت نسبت به اصلاح نرخ تسعیر ارز دلار از 4200 تومان با نرخ رسمی ارز آزاد در سایت SANARATE.IR بانک مرکزی به مبلغ 4770 تومان اقدام کند.

این شرکت موضوع فوق را برای سال مالی اسفند 96 اعلام کرده که مبلغ بدهی ارزی  9 هزار و 530 دلار بوده و منجر به افزایش زیان 4 میلیارد تومانی تسعیر ارز شده است.

توضیحات کامل حسین صاحبی مدیرعامل شرکت دریایی و کشتیرانی خط دریابندر :

انتهای پیام