انتقاد روحانی از دو اشتباه تاریخی آمریکا و شرط حضور ایران در برجام

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی روز گذشته چهار هیئت دیپلماتیک کشورها را به حضور پذیرفت تا سفرای جدید استوارنامه‌ها را تقدیم کنند، سفیر جدید نیوزیلند و سفرای آکرودیته نپال، استونی و لتونی.

وی در این دیدارها  با تاکید بر توسعه روابط دوجانبه و انتقاد از رفتارهای اخیر آمریکا گفت: خروج دولت آمریکا از توافق برجام و انتقال سفارتخانه‌ این کشور به قدس شریف دو اشتباه بزرگ و تاریخی واشنگتن است،تاریخ قضاوت خواهد کرد که هر دو این تصمیمات دولت آمریکا، بسیار نادرست و غیردقیق نسبت به ایران و مردم منطقه بوده است.

رئیس جمهور با اشاره به مخالفت جامعه جهانی با هر دو تصمیم اشتباه آمریکا گفت: اولین نتیجه این تصمیمات غلط، انزوای واشنگتن نزد افکار عمومی جهان است.ایران همواره به تعهدات در عرصه بین‌المللی پایبند بوده و در موضوع برجام، 11 گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این موضوع را تأیید می‌کند، خروج واشنگتن از توافق برجام شکستی سیاسی و اخلاقی برای دولت آمریکا است. 

روحانی در دیدار با سفیر جدید اکرودیته نپال با اشاره به کشتار مردم فلسطین به دست رژیم صهیونیستی تأکید کرد: موضع‌گیری در برابر تجاوز رژیم صهیونیستی و دفاع از ملت مظلوم فلسطین در حقیقت دفاع از بشریت و حرکت در مسیر توسعه صلح و ثبات جهانی بوده و امروز وظیفه همه کشورها به‌ویژه کشورهای غیرمتعهد، موضع‌گیری قاطع و محکم در برابر این‌گونه جنایت‌ها و تجاوز‌هاست.

وی هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید اکرودیته استونی نیز با اشاره به خروج یک‌طرفه آمریکا از برجام و فرصت کوتاه اروپا برای اعلام موضع روشن و شفاف در قبال آن گفت: ایران تنها در شرایطی می‌تواند در برجام باقی بماند که به‌طور کامل از منافع آن بهره‌مند شود. متأسفانه امروز آمریکا قصد دارد در اقدامی بی‌منطق و غیرحقوقی، قوانین داخلی را به دیگر نقاط جهان گسترش دهد که باید همه کشورها ازجمله اتحادیه اروپا در برابر آنها ایستادگی کنند. 

انتهای پیام