بهره برداری از زیرمجموعه بدترین عرضه اولیه سال های اخیر بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، هلدینگ دارویی برکت که در صدر بدترین عرضه اولیه سال های اخیر بورس قرار گرفته و بعد از کشف قیمت 240 تومانی در 17 بهمن 95 با سیر نزولی به 144 تومان امروز رسیده ، با توقف نماد روبرو شد که ناشی از بهره برداری شرکت سل تک فارمد (سهامی خاص ) خبر داد که "برکت" مالک 70 درصدی آن است.

این هلدینگ 340 میلیارد تومانی اعلام کرد: کارخانه سل تک فارمد، زیر مجموعه گروه دارویی برکت است که در حوزه سلول‌های بنیادی و طب ترمیم فعالیت دارد. این شرکت در 30 بهمن 92 برای تامین نیاز کشور به سلول درمانی، تاسیس شد و 25 اردیبهشت 97 به بهره برداری رسید.

بنیانگذاران شرکت سل تک فارمد، پژوهشگاه رویان (30 درصد) و شرکت گروه دارویی برکت ( 70 درصد) هستند. خط تولید محصولاتی مانند منیوسل برای درمان حمله قلبی، ریکالرسل برای درمان ویتیلیگو، رنیودرم سل به منظور درمان پیری پوست، اسکار و آکنه، لیپوس سل برای درمان پیری پوست، مزستروسل با هدف درمان آرتروز و دستروسل برای درمان GVHD در این شرکت وجود دارد.

با توجه به فعالیت این شرکت در اولین سال پس از بهره برداری به نظر نمی رسد تاثیر عمده و با اهمیتی در عملکرد و سود هر سهم گروه دارویی برکت در سال 97 داشته باشد.

انتهای پیام