وضعیت طرح ترافیک تهران، سینماها و خورد و خوراک در ماه رمضان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایسنا، حسین رحیمی در نشست خبری که به منظور تشریح برنامه‌های پلیس در ماه مبارک رمضان برگزار شد، گفت: برابر تصمیمات اتخاذ شده و تدابیر پیش بینی شده ساعت اتمام طرح ترافیک و زوج و فرد در ایام ماه مبارک رمضان  با یک ساعت کاهش روبرو خواهد بود و به‌جای ساعت ۱۹ ساعت ۱۸ به پایان می‌رسد.

وی با اشاره به دیگر تمهیدات پلیس برای ماه مبارک رمضان گفت: براساس تدابیر اتخاذ شده طرح اکران فیلم از اذان تا سحر در سینماها از نظر پلیس بلامانع است. البته باید سینماها موارد مدنظر پلیس را رعایت کرده و این موافقت مشروط به رعایت قوانین و مقررات است.

این مقام مسئول درباره فعالیت واحدهای صنفی پخت و پز غذا نیز گفت: واحدهای  صنفی پزنده از نظر پخت تا یک ساعت قبل از اذان مغرب اجازه فعالیت ندارند و در صورت رویت پلیس حتما با آنها برخورد خواهد شد. آن دسته از واحده‌های صنفی که اقدام به توزیع غذای سرد می‌کنند نیز به هیچ عنوان حق ندارند این غذاها را در داخل واحد صنفی توزیع کنند و باید تحت شرایطی که پلیس اماکن به آنها اعلام کرده غذای سرد را برای مصرف برون بر به شهروندان عرضه کنند.

رحیمی فعالیت واحدهای عرضه خوراک گرم در ایام ماه مبارک رمضان را منوط به ساعات بین اذان مغرب و اذان صبح اعلام کرده و گفت: ‌این واحدها یک ساعت قبل از اذان مغرب می‌توانند فعالیت را آغاز کنند، اما فروش و عرضه مواد غذایی تنها از اذان مغرب امکانپذیر است.رستوران واحدهای اقامتی همچون هتل‌ها نیز تنها اجازه دارند به مسافران مقیم مواد غذایی را عرضه کنند و به آنها اجازه داده نشده به دیگر افراد در ساعات بین اذان صبح تا مغرب مواد غذایی بفروشند و ماموران پلیس با چنین تخلفاتی برخورد خواهند کرد.

وی افزود: در ایستگاه‌های راه‌آهن و ترمینال‌ها و پایانه‌های ورود و خروج مسافران بین شهری نیز باید عرضه مواد غذایی با استتار همراه باشد.از شهروندان می‌خواهیم مراعات حال روزه‌داران کرده و به قوانین و اسلامی و مدنی احترام گذاشته و از روزه‌خواری در ملاعام خودداری کنند.

انتهای پیام