نحوه حفاظت فرانسه از شرکتها و پذیرش مشروط تسویه حساب اروپا با ایران

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از اسپوتنیک، دلفاین اُو اظهار داشت: اتحادیه اروپا در حال بررسی چگونگی حفاظت از شرکت ها در ایران و اقدامات مقابله ای در ارتباط با خروج ترامپ و ایالات متحده از برجام است،در حال رصد گزینه های مختلفی هستیم و فکر می کنم این گزینه ها در ۲ مقوله قرار می گیرند. اولین مقوله به این موضوع بر می گردد که چگونه به سادگی از منافع حفاظت کنیم؟ چگونه به شرکت ها اجازه دهیم به انجام تجارت در ایران یا سرمایه گذاری در این کشور ادامه دهند؟ چگونه شرکت ها را از تحریم های ثانویه حفاظت کنیم؟

وی افزود: مقوله دوم آن است که چگونه در ارتباط با اقدامات آمریکا که می تواند بر روی شرکت های اروپایی تاثیر بگذارد مقابله کنیم و اینکه آیا اتحادیه اروپا باید اقدامات فرامنطقه ای اعمال کند یا خیر.اتحادیه اروپا بر روی مقوله اول تمرکز می کند و رویکرد دوم را در پیش نمی گیرد. ایده تهران برای تسویه حساب معاملات با اتحادیه اروپا به یورو  با خروج آمریکا از برجام و وضع مجدد تحریم ها علیه ایران ارزش بررسی دارد.

اُو ادامه داد: به هر ساز و کاری که به اروپا اجازه دهد به جای دلار به یورو با ایران تجارت کند به شرطی که مشمول تحریم های ثانویه آمریکا نشود، توجه خواهیم کرد. صندوق سرمایه گذاری اروپایی را با دقت بررسی می کنیم که شرکت های اروپایی را محافظت می کند بنابراین تمام گزینه ها را در نظر می گیریم.

انتهای پیام