رکورد سرعت اینترنت همراه در ایران شکسته شد

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از شرکت ارتباطات سیار ایران، در مراسم افتتاح و رونمایی از پروژه های جدید همراه اول که علاوه بر محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات، حمید فرهنگ مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره همراه اول، حسین فلاح جوشقانی رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، رییس سازمان فناوری اطلاعات ایران، مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره شرکت مخابرات و جمعی از مدیران و مسئولان صنعت ارتباطات حضور داشتند، پروژه های بزرگ همراه اول با سرمایه گذاری ۲.۳ هزار میلیارد تومانی توسط وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید.

در این مراسم سامانه جامع خدمات مشتریان به عنوان بزرگترین طرح در صنعت فناوری اطلاعات،مرکز کنترل و مدیریت همراه اول برای پایش کیفی شبکه به عنوان پیشرفته ترین مرکز مدیریت شبکه و بزرگترین مرکز مانیتورینگ و مدیریت کیفیت سرویس در خاورمیانه به لحاظ تعداد مشترک، مرکز بومی عملیات امنیت، مرکز بومی مدیریت و پاسخگویی به رخداد و همچنین مرکز داده شهید بابایی با حضور وزیر ارتباطات افتتاح شد.

همچنین سرویس های همراه یار، پارس رایت برای جلوگیری از نشت اطلاعات سازمانی، هوشمندسازی شبکه انرژی، خدمات دولت همراه، پلتفرم خدمات رسانی دیجیتال به کسب و کارها، زیست بوم بومی سازی شده امن گوشی های هوشمند، توسط وزیر ارتباطات به بهره برداری رسید.

همراه اول، پرچمدار ارتباطات ایران

محمدجواد آذری جهرمی در این مراسم با بیان اینکه امروز شاهد اتفاقات خوبی در همراه اول هستیم و این موضوع نوید یک حرکت جدید را به جامعه ارتباطاتی می دهد، گفت:‌ همراه اول پرچمدار ارتباطات ایران است، اپراتوری که در خاورمیانه و تعاملات بین المللی رتبه اول را دارد. پرچمداری که به لحاظ کیفیت، امنیت، تعامل با مشترکین و ارائه سرویس مشخصات و شئون حمل پرچم را دارد. توسعه کمی سنگینی در مجموعه همراه اول در سالیان اخیر آغاز شده که این توسعه ها در دنیا رکورددار شده است. 

وی با اشاره به اینکه در ۶ ماه گذشته توسعه بسیار سریعی در همراه اول صورت گرفته، گفت:‌ با این توسعه همه شهرها تحت پوشش خدمات نسل ۳ و ۴ قرار گرفتند.آنچه امروز در مجموعه همراه اول به بهره برداری رسید، به لحاظ کیفی موقعیت این اپراتور را نشان می دهد. همراه اول هرچند به لحاظ کمیت، رشد بسیار قابل توجهی داشته اما طبیعتاً به لحاظ پارامترهای کیفی شبکه نیز باید تلاش بسیار زیادی انجام دهد. همان میزان که برای توسعه کمی حرکت و تلاش شد، امروز برای توسعه کیفی لازم است.

این عضو هیات دولت در خصوص پروژه ارتقای شبکه ‌همراه اول گفت: ‌این اقدام که در راستای به روزرسانی و جایگزینی سیستم مشترکین انجام شد، زیرساخت بزرگی ایجاد کرد که فعالیت همه شرکت های ایرانی را برای توسعه پلتفرم و نرم افزار و خدمات بومی آماده می کند. این اقدام بسیار مهم است که می تواند خدمات بسیار ارزشمندی را به مشترکین ارائه دهد. 

جهرمی ادامه داد: همواره مورد هجمه های سایبری قرار داریم. حملاتی صورت می گیرد، سرقت اطلاعاتی انجام می شود که اختلالاتی در فرآیندهای خدمات دهی به مشترکین ایجاد می کند.وظیفه داریم امنیت ایجاد کنیم. امروز با استفاده از توانمندی داخلی، ظرفیت و این امکان در مجموعه همراه اول به وجود آمده که در مدت کوتاهی پس از تصویب سند هماهنگی اقدام مشترک در حوزه امنیت در شورای عالی فضای مجازی، مرکز عملیات امنیت همراه اول با استفاده از توانمندی بومی راه اندازی و وارد حوزه خدمت می شود که بسیار با ارزش است و امیدواریم با توجه به اینکه زندگی مردم در حال قرار گرفتن در عرصه فضای مجازی است، این امکانات و خدمات امنیتی بتواند فعالیت های اقتصادی را تضمین کند و باعث ارتقای کیفیت سرویس های فضای مجازی که در خدمت اقتصاد هستند، شود.

ثبت رکورد سرعت اینترنت همراه

وی با بیان اینکه مأموریت جدی بر عهده همراه اول می گذارم که سرآغاز تحول بزرگ است، گفت: همره اول همه عزم خود را جزم کند تا در راستای ماده ۶۹ برنامه ششم توسعه که بحث هوشمندسازی مدارس را برعهده وزارت ارتباطات و وزارت آموزش و پرورش گذاشته، ظرف یک سال همه ۱۰۸ هزار مدرسه را به شبکه ملی اطلاعات متصل کند تا در سال آینده یکی از برنامه ها اعلام اتصال این مدارس به شبکه ملی اطلاعات باشد.

بنابراین گزارش،در این مراسم برای اولین بار در ایران در بستر فناوری (MIMO)، رکورد سرعت اینترنت همراه شکسته شد. در حضور وزیر ارتباطات سرعت یک گیگابیت بر ثانیه در شبکه همراه اول به ثبت رسید که بیشترین سرعت ارائه شده در نسل ۴.۵ تلفن همراه است.

انتهای پیام