اثر منفی شاخص اس‌اندپی بر معاملات وال استریت

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از رویترز، ریزش قیمت سهام بانک ها و سازندگان تراشه کامپیوتری باعث شد شاخص اس‌اندپی ۵۰۰ در مدار نزولی قرار گیرد و یک هفته معاملات پرنوسان در نهایت به ضرردهی ختم شود.

شاخص داوجونز ۶.۸۳ واحد یا ۰.۰۳ درصد افزایش یافت و به ۲۴۷۲۰.۸۱ واحد رسید. شاخص اس‌اندپی هم با ۶.۴۱ واحد  ۰.۲۴ درصد افت کرد و به ۲۷۱۳.۷۲ واحد رسید. ارزش شاخص نزدک هم  ۲۲.۶۲ واحد معادل ۰.۳۱ درصد را از دست داد و به رقم ۷۳۵۹.۸۵ واحد رسید و شاخص انرژی اس‌اندپی ۰.۷ درصد افت کرد اما از لحاظ هفتگی، پنجمین هفته سوددهی را در ۶ هفته گذشته ثبت کرد.

سهام بوئینگ با امید به کاهش کسری تجاری آمریکا با چین، ۱.۹ درصد جهش کرد.

یک منبع آمریکایی گفت: درصورتی که دونالد ترامپ با طرح پیشنهادی چینی‌ها برای کاهش شکاف تجاری موافقت کند، این شرکت هواپیماسازی یکی از ذی‌نفع‌های اصلی خواهد بود.

این هفته مذاکرات تجاری با چین، افزایش سود اوراق قرضه دولتی آمریکا و افزایش قیمت نفت، سرمایه‌گذاران را روی لبه پرتگاه نگاه داشته بود. هر سه شاخص مهم سهام آمریکا، هفته را با ضرر به پایان رساندند.

اولیور پورشه نایب‌رییس و استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت سرمایه برودرمن در نیویورک می‌گوید: همه منتظر هستند تا مذاکرات تجاری‌ که در حال حاضر در جریان است، آنها را به نوعی جهت‌گیری برساند.

چین اظهارات برخی از مقامات آمریکا مبنی بر اینکه این کشور بسته‌ای را برای حذف ۲۰۰ میلیارد دلار از مازاد تجاری با آمریکا، پیشنهاد داده را رد کرد اما در آخرین مورد از سری پیام‌های مثبت و منفی‌ که از این اجلاس سطح بالا منتشر شده، اعلام کرد این مذاکرات سازنده‌ هستند.

انتهای پیام