راهی برای نظارت بر توزیع زیر پله‌ای قارچ پیش‌بینی نشده

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، علی صدیق پناه با تاکید بر اینکه بیشتر تولیدکنندگان قارچ مجوز تولید دارند به اقتصاد آنلاین گفت: در کنار واحدهای مجاز تعدادی تولیدکننده قارچ زیر پله‌ای وجود دارد که محصول خود را به صورت فله و بدون نام و نشان و شماره بهره برداری توزیع می‌کنند.از سال گذشته انجمن اقدام به تهیه بارکد و برچسب با نشان انجمن کرده است تا در صورت موافقت وزارت جهاد کشاورزی بر روی بسته‌های قارچ که سلامت آن‌ها کنترل شده است، درج شود.

وی افزود:بیش از 6 ماه است تقاضا برای تشکیل جلسه با مدیران وزارت جهاد کشاورزی برای نهایی کردن برچسب سلامت و بارکد داده‌ایم و همچنان منتظر پاسخ مسئولان برای تشکیل جلسه هستم تا گروه بازرسی انجمن نسبت به این موضوع به صورت جدی و قانونی ورود پیدا کنند.در ابتدا دریافت برچسب و بارکد برای واحدهای تولید قارچ تشویقی و سپس اجباری خواهد بود.

این مقام مسئول ادامه داد:تقاضا برای دریافت استعلام از انجمن در هنگام صدور مجوز برای واحدهای تولید قارچ نیز از اقدامات دیگر این انجمن برای تامین سلامت تولیدات است.

صدیق پناه افزود:قارچ خوراکی استانداردسازی شده پایه اصلی توسعه صادرات است و بدون توجه به تولید سالم و استاندارد نمی‌توان به توسعه صادرات و کسب اعتبار در خارج از مرزها رسید.

وی گفت:امیدوارم در 6 ماهه اول سال جاری موانع صدور برچسب و بارکد با همکاری وزارت جهاد کشاورزی برطرف شود.

انتهای پیام