رویدادهای مثبت و منفی7 شرکت؛ از قرارداد مهم تا تعدیل 89 درصدی و فروش ملک

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، در جریان ادامه روند صعودی و آرام شاخص بورس ، برخی شرکت ها هم با اعلام رویدادهای مثبت و منفی، آخرین وضعیت را اعلام می کنند تا سهامداران با شناخت بهتری تصمیم گیری کنند.

براساس این گزارش، آخرین اعلام رویدادهای با اهمیت مربوط به شرکت های سرمایه گذاری گسترش ایران خودرو، قند نقش جهان، توکاریل، پاکسان و گلتاش، داروسازی عبیدی و ايران تاير است.

برنامه فروش 17.8 میلیارد تومانی 6 ملک "خگستر"

این زیرمجموعه مهم و 150 میلیارد تومانی ایران خودرو که امروز با توقف کوتاه مدت روبرو و تا ساعت 10 به تابلو بازخواهد گشت ، از فروش 6 ملک به ارزش 17.8 میلیارد تومان خبر داده که زمان اعلام نتایج هم 7 خرداد تعیین شده است.

امکان تعدیل 13.5 میلیارد تومانی قند نقش جهان

این شرکت 13.9 میلیارد تومانی هم که تا ساعت 10 امروز به تابلو بر می گردد ، برای سال مالی اسفند 97 اعلام کرد: طبق ابلاغ دادنامه 19 دی سال گذشته هیات عمومی دیوان عدالت اداری مبنی بر معافیت شکر خام از مالیات ارزش افزوده از اول مهر 87 و اجرائی شدن آن ، توسط معاونت مالیات بر ارزش افزوده و نامه انجمن صنفی مبنی بردریافت وجوه پرداخت شده مالیات ارزش افزوده بابت شکر خام های وارداتی از اداره دارائی و نظر به اینکه این شرکت مکاتبه ای با سازمان امورمالیاتی مبنی بر اعلام نظر واستفاده از اعتبار پرداختی به مبلغ 135 میلیارد ریال کرده و در صورت اعلام قابل پذیرش بودن از طرف امور مالیاتی امکان تعدیل سود و زیان سنواتی معادل مبلغ 135 میلیارد ریال را به همراه خواهد داشت .

همچنین نظر به قطعی نبودن پرداخت جایزه قندو تفاله خشک سهمیه چغندرکاران در سال 96 شرکت مبلغ 54 میلیارد ریال در حسابها ذخیره منظور کرده که در صورت اعلام انجمن صنفی مبنی برعدم پرداخت جایزه قند و تفاله خشک در هفته آینده و هفته پیش رو امکان تعدیل این مبلغ نیزدر سود وزیان سال جاری خواهد بود.

افزایش قیمت فروش محصولات پاکسان و گلتاش

این دو شرکت بورسی هم با اعلام دریافت مجوز تغییر بیش از 10 درصدی نرخ فروش محصولات، شاهد توقف نماد و بازگشایی در فردا بدون محدوديت دامنه نوسان قيمت شده اند.

در این رابطه پاکسان اعلام کرد: انواع پودرهای دستی ، ماشینی ، کفشوی و صابون افزایش نرخ مجاز برای انواع پودر ها 12 درصد و سایر محصولات 15 درصد هستند. نرخ قبلی و جدید ارئه شده بر اساس میانگین نرخ فروش محصولات داخلی به شرح فوق ، محاسبه شده که بر اساس مجوز افزایش نرخ دریافت شده از 10 خرداد 97 به تدریج قابل اعمال است.

"شپاکسا" با اعلام افزایش نرخ فروش محصولات از 4.28 به 4.86 میلیارد تومان توضیح داد از کل مبلغ فروش محصولات شرکت در سال مالی قبل 67 درصد مربوط به فروش محصولات نهایی داخلی است.

گلتاش هم اعلام کرد: كليه محصولات توليدي شامل انواع شامپو، انواع صابون ، انواغ خميردندان و انواع مايعات دستشويي، 15 درصد گرفته اند که به تدريج از 10 خردادماه اعمال خواهد شد.

"شگل" هم از افزایش نرخ فروش محصولات از 5.29 به بیش از 6 میلیارد تومان ، توضیح داد طبق صورتهاي مالي 30 آذر سال گذشته ، 96 درصد كل فروش شركت مربوط به فروش داخلي بوده و برآورد سال مالي جاري نيز درحد 95.5 درصد است.

قرارداد 55.3 میلیارد تومانی حمل و نقل توکا

این شرکت 33 میلیارد تومانی که فردا بدون محدودیت دامنه نوسان به تابلو بورس باز خواهد گشت ، با اعلام انعقاد قراردادی مهم به ارزش 55.3 میلیارد تومانی که از اول خرداد سال جاری عملی خواهد شد، اعلام کرد: این قرار داد مربوط به انجام عملیات ترانزیت داخلی کالا از مبادی مختلف به شرکت فولاد مبارکه، تامین و راهبری مکانیزم های سنگین و نیمه سنگین فولاد هرمزگان جنوب ، انجام کلیه عملیات حمل و نقل داخلی فولاد هرمزگان جنوب و انجام عملیات حمل کانتینر از مبداء بندرعباس به تهران و حمل کانتینرهای خالی به بندرعباس شرکت پارس خودرو بوده و طرف های قرارداد هم شرکت های فولاد مبارکه با سهم قرارداد 30 میلیارد تومانی ، فولاد هرمزگان و پارس خودرو با سهم 12.5 و 12.8 میلیارد تومانی هستند.

داروسازی عبیدی هم ک آماده بازگشایی امروز نماد شده اعلام کرد 4 محصول جدید به نام های Mylodeq ، Valzodec HCT و Valzomix HCT در اردیبهشت ماه به بازار فروش عرضه شده است.

افت 23 درصدی سود داروئي و بهداشتي لقمان

این شرکت 45 میلیارد تومانی نیز از کاهش 23.4 درصدی سود سال مالی اسفند 97 به 253 ریال خبر داد و اعلام کرد: وجود وقفه زمانی در وصول مطالبات فروش و طولانی شدن چرخه عملیات، ناشی از دیرکرد در بازیافت دریافتنی های با منشاء دولتی و طولانی شدن فرآیند ثبتی و قانونی افزایش سرمایه، منجر به کاهش ضروری در حجم تولید و فروش پیش بینی شده از یک سو و اتکای بیش تر این شرکت به تسهیلات مالی بانکی و افزایش هزینه های مالی از سوی دیگر گردیده است، همچنین افزایش بهای تمام شده مربوط به نوسانات نرخ ارز و افزایش بهای مواد اولیه و بسته بندی خریدهای خارجی و داخلی نسبت به بودجه پیش بینی شده منجر به تعدیل کاهنده در آخرین پیش بینی شده ضمنا" جزئیات بیش تر در تاریخ 1397/02/29 در صورت های مالی حسابرسی نشده منتشر شده است.

تعدیل مفنی 89 درصدی سود ايران تاير

این شرکت هم که بعد از توقف نماد امروز ، فردا بدون محدوديت دامنه نوسان قيمت بازگشایی می شود با اعلام کاهش 88.6 درصدی سود سال مالی اسفند گذشته به 38 ریال توضیح داد: سود(زیان)خالص پیش بینی شده به مبلغ 95.261 میلیون ریال برمبنای اطلاعات واقعی 6ماه ابتدای سال 1396 انجام شده که برای 6ماهه دوم سال 1396، 2 درصد افزایش نرخ فروش پیش بینی شده بود که متاسفانه به دلیل واردات و نرخ فروش سایر رقبا این پیش بینی محقق نگردید و میانگین نرخ فروش 6ماهه دوم نزدیک به 6 ماهه اول میباشد در مورد نسبت بهای تمام شده کالای فروش رفته به فروش در 6 ماهه اول 84% میباشد که متاسفانه در 6ماهه دوم به دلیل افزایش بی رویه نرخ مواداولیه و از طرفی سهم بالای مواد در قیمت تمام شده این صنعت نرخ مواد اولیه بالاتر از نرخ پیش بینی، شده که خود باعث افزایش 3% در بهای تمام شده گردیده است که نتیجتاً عدم تحقق نرخ فروش پیش بینی شده و افزایش بهای تمام شده مجموعاً باعث عدم تحقق سود پیش بینی شده گردیده است.

انتهای پیام