ورود مجلس به ادعای احتکار ۹۰ هزارخودرو توسط خودروسازان

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، سعید باستانی در خصوص دستور کار جلسه فردا کمیسیون صنایع و معادن مجلس به خانه ملت گفت: با توجه به بحث قیمت خودرو خودروسازان، برخی از واردکنندگان خودرو، متولیان در حوزه صنعت و همچنین ایدرو برای بررسی مسائل خودروسازی در کمیسیون صنایع و معادن مجلس حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این نشست قیمت گذاری خودرو، ارزبری شفاف و مشخص، افزایش قیمت ناشی از نرخ تورم و حباب ناشی از افزایش قیمت خودروهای خارجی در بازار مورد بررسی قرار می‌گیرد،گفت: مباحثی درخصوص نوع بازرگانی شرکت‌های خودروساز وجود دارد و بر اساس برخی اخبار تعدادی خودرو توسط خودروسازان تولید و نگهداری می‌شود تا افزایش قیمت داشته باشند و سپس به فروش برسانند که این مسئله نیز بررسی می‌شود.

باستانی با اشاره به اینکه قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان توسط شورای رقابت تعیین می‌‌شوند، ادامه داد: هدف نشست فردا عمدتا در خصوص بررسی قیمت خودروهای زیر 45 میلیون تومان است.اختلاف قیمت بین بازار و کارخانه خودرو تولید داخل، نحوه فروش نقدی و اقساطی و همچنین زمان و نحوه تحویل خودروهای نیز مورد بررسی می‌گیرد.

براساس این گزارش، نادر قاضی پور هفته پیش مدعی شده بود دو شرکت ایران خودرو و سایپا اقدام به احتکار 90 هزار خودرو کرده اند که این ادعا توسط دو خودروساز تکذیب شد.

انتهای پیام