دلایل روند نزولی و صعودی قیمت سهام و شاخص بورس

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، احمدی انارکی محمدی در خصوص وضعیت هفته های اخیر بازار سهام به خانه ملت گفت: قطعا یکی از اولویت ها برای توسعه اقتصاد توجه به بازار سرمایه و تقویت این بازار است اما به رغم تاکید اقتصاددانان بر تقویت بورس ، این بازار مهم مورد توجه چندانی قرار نگرفته است.

وی ادامه داد: در هفته های گذشته به دلیل عهدشکنی آمریکا و فضاسازی سوداگران برای رونق بازار دلالی کاذب سکه و ارز، بازار سهام با مشکلاتی روبرو شد و شاخص بورس افت داشت. چرا که صاحبان نقدینگی میل داشتند در بازارهای دیگر سرمایه گذاری کنند.

نماینده انار و رفسنجان با اشاره به وجود قابل توجهی از نقدینگی، تصریح کرد: متاسفانه در ماه های اخیر به جای اینکه نقدینگی به بخش تولید سوق داده شود ، رهسپار بازار سوداگری ارز،  سکه و طلا و منجر به تلاطم اقتصاد شد.

انارکی محمدی ادامه داد: خوشبختانه روند صعودی شاخص بورس از هفته گذشته آغاز شده که البته باید بازار سرمایه به نحوی تقویت شود که رشد شاخص بورس ناشی از سودآوری شرکت ها باشد.     

وی افزود: هفته گذشته اروپایی ها بر حفظ برجام تاکید داشتند و قیمت محصولات شرکتهای خودرویی و فولادی با رشد روبرو شد و این عوامل به افزایش قیمت سهام برخی شرکت ها و روند صعودی شاخص بورس منجر شد.

انتهای پیام