تعدیل 44 و 21 درصدی سود دو شرکت و رویداد مهم 5 شرکت دیگر

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، بعد از اعلام افزایش قیمت محصولات توسط دو شرکت پاکسان و گلتاش و اعمال آن در خرداد ، شرکت های پاکشو، بین المللی محصولات پارس و ساینا نیز از چنین رویدادی خبر دادند.

شرکت پتروشیمی فن آوران و نفت سپاهان نیز درباره شروع مجدد فعالیت متوقف شده و انتقال همه فعالیت های یک زیرمجموعه و انحلال آن توضیح دادند و فولاد آلياژي ايران و قندلرستان هم از افزایش 44 و 21 درصدی پیش بینی سود سال مالی 97  خبر دادند با توقف یک روزه نماد و بازگشایی بدون دامنه نوسان روبرو شدند.

براساس این گزارش، فولاد آلياژي ايران که با سرمایه 499 میلیارد تومانی در بورس حضور دارد ، پیش بینی سود هر سهم سال مالی اسفند جاری را از 128 به 184 ریال معادل 44 درصد افزایش داده که ناشی از کاهش قیمت تمام شده و افزایش قیمت فروش محصولات است.

قند لرستان 24 میلیارد تومانی هم پیش بینی سود سال مالی تیر 97 را از 523 به 631 ریال رسانده که به دلیل 4 عامل کاهش در هزینه های مالی به علت کاهش تسهیلات دریافتی، افزایش در درآمدهای عملیاتی به علت افزایش در فروش نهاده های کشاورزی به زارعین ، افزایش فروش به علت افزایش در قیمت فروش تفاله خشک و افزایش در خالص درآمدها و هزینه های غیر عملیاتی به علت ازایش در سرمایه گذاری های کوتاه مدت است.

شرکت بین المللی محصولات پارس اعلام کرد مجوز افزایش قیمت انواع پودر شوینده که از 12 خرداد عملی خواهد شد، به میزان 12 درصد بوده و نرخ های فروش قبلی و جدید بر اساس متوسط نرخ مصرف کننده پودرهای شوینده این شرکت محاسبه شده است.

"شپارس" مبلغ فروش سال مالی شهریور را بیش از 151 میلیارد تومان پیش بینی کرده که 67.8 درصد از این رقم مربوط به پودرهای شوینده است.

شرکت پاکشو هم برای سال مالی اسفند جاری و با پش بینی فروش بیش از 641 میلیارد تومانی اعلام کرده نرخ فروش پودرهای شوینده 12 درصد و سایر محصولات نهایی داخلی 15 درصد افزایش خواهد یافت. 

شرکت فرابورسی ساینا هم اعلام کرد کلیه محصولات شامل انواع مایع ظرفشویی، ژل ماشین ظرفشویی،مایع شیشه شوی،مایع نرم کننده لباس ، مایع لباسشویی ، مایع سفید کننده و انواع پا ک کننده ها معادل 15 درصد نرخ فروش قبلی افزایش قیمت گرفته اند که به تریج از 10 خرداد اعمال خواهد شد.

پتروشیمی فن آوران هم توضیح داد  واحد متانول شرکت که از اول اردیبهشت به دلیل انجام تعمیرات اساسی متوقف شده بود مجددا" از 27 اردیبهشت  راه اندازی و تولید محصول آغاز شده است.

بنابر اعلام نفت سپاهان هم ، خطوط نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک پرکنی این شرکت که منطبق با آخرین تکنولوژی روز اروپا از شرکت OCME ایتالیا خریداری شده ،اواخر سال گذشته به بهره برداری رسیده و به منظور صرفه جویی در هزینه های لجستیک پرکنی و افزایش کیفیت محصولات شرکت، طبق تصمیم هیئت مدیره  و مجمع فوق العاده شرکت آریاسولار، کلیه فعالیت ها اعم از پرکنی و تولید را به محل پالایشگاه شرکت نفت سپاهان منتقل کرده و شرکت مذکور منحل شده است.