سایپا موتور پیاده کرد و فعلا" از بورس رفت/ تحقق زیان سنگین و وعده های خالی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، طی دو سه سال اخیر مدیران عامل قبلی و فعلی سایپا در هر فرصتی با اعلام برنامه های آینده از عرضه محصولات جدید، عملی شدن همکاری با شرکای خارجی ، تبدیل شدن به بزرگترین خودروساز خاورمیانه، افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی دارایی، واگذاری زیرمجموعه ها و خروج زیان 1000 میلیارد تومانی و... خبر و وعده می دادند.

حتی جمالی در مجمع سالانه دو سال پیش گفته بود: با صبر و تحمل سهامداران و گشایش های مالی، آینده خوبی برای سهامداران و تولید در سایپا پیش بینی می کنم و سایپا به عنوان یک برند ملی بیشتر از گذشته در صنعت و تولید خواهد درخشید.

جهرودی هم که از اواخر آبان سال گذشته سکاندار این شرکت شده و دست به تغییرات مدیریتی زیادی در زیرمجموعه ها زده، همواره از افزایش روزانه و هفتگی تولید و ثبت رکوردهای جدید، مذاکرات جدی با رنو فرانسه ، تحقق جایگزینی پراید با یک محصول جدید و... حرف می زد اما نسبت به کاهش قیمت سهام سایپا به محدوده 70 تومانی و زیان سهامداران بی اعتنا بود و هست.

با این اوصاف ، انتشار گزارش عملکرد 12 ماهه "خساپا" برای سال مالی اسفند 96 نشان داد که این شرکت به رغم همه وعده های مدیران و افزایش تولید و فروش و بهبود وضعیت ، زیان سنگینی را محقق کرده است.

این شرکت 3.9 هزار میلیارد تومانی که امروز با توقف نماد روبرو شده ، در برابر پیش بینی سود 113 ریالی هر سهم ، به زیان 256 ریالی رسیده  که معادل زیان خالص بیش از هزار میلیارد تومانی است.

با این شرایط باید منتظر ماند و دید که مدیران این شرکت بزرگ خودرو ساز چه توضیحاتی برای این پیاده شدن موتور ساپیا خواهند داد؟

انتهای پیام