فهرست ۲۴ نفره جام جهانی اعلام شد/ چند شگفتی

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از روزنامه شرق، خط‌خوردن سید‌جلال حسینی و وریا غفوری از فهرست بازیکنان جام‌ جهانی 2018، شوک بزرگی بود که دیروز کارلوس کی‌روش به فوتبال ایران وارد کرد.

تیم ملی ایران شنبه در دیدار خداحافظی خود با هواداران یک بر صفر ازبکستان را برد. کی‌روش پس از بازی گفت فهرست نهایی بازیکنان یکشنبه پیش از سفر به ترکیه اعلام می‌شود. اعضای تیم ملی امروز راهی ترکیه شدند تا اردوی آمادگی خود را برپا کنند. فهرست 24نفره تیم ملی دیروز اعلام شد و شگفتی‌های زیادی داشت.

قربانیان سرخابی

جلال حسینی، کاپیتان پرسپولیس که تمامی کارشناسان موفقیت این دو سال قرمزها را به پای او نوشتند خط‌خورده بزرگ تیم ملی است. تصور می‌شد وی که بین بازیکنان حاضر در اردو بیشترین بازی ملی را داشت، بازیکن ثابت و کاپیتان ثابت ایران در روسیه باشد؛ اما کی‌روش روزی تلخ را برای حسینی رقم زد و وی فرصت بازی در دومین جام‌جهانی‌اش را از دست داد.

وریا غفوری که یکی از بهترین بازیکنان فوتبال ایران در چند ماه اخیر بود هم با شوک بزرگی روبه‌رو شد. کارشناسان او را دفاع راست تیم ملی در روسیه می‌دانستند، اما غفوری موفق نشد برای اولین‌بار حضور در جام ‌جهانی را تجربه کند.

کی‌روش برای دفاع راست، رامین رضاییان و محمد خانزاده را به‌جای غفوری ترجیح داد. برای پست دفاع وسط هم مرتضی پورعلی‌گنجی، روزبه چشمی، مجید حسینی و پژمان منتظری در فهرست نهایی قرار گرفتند تا جلال حسینی خط بخورد. محمد انصاری (پرسپولیس)، امید نورافکن (‌استقلال)، سعید آقایی (سپاهان)، احمد عبدالله‌زاده (فولاد)، استیون بیت آشور (لس‌آنجلس‌ اف‌سی آمریکا)، سروش رفیعی (الخور قطر) هم بدون اینکه حضور در اردو را تجربه کنند از فهرست 35‌نفره خط خوردند و در فهرست 24نفره جایی ندارند.

علی کریمی هافبک سپاهان هم به‌دلیل مصدومیت جام‌ جهانی را از دست داد. به غیر از 9 نفر بالا خط‌خوردن دو بازیکن دیگر هم جالب توجه بود. حسین حسینی، دروازه‌بان جوان استقلال که تا همین چند ماه پیش از حضورش در جام‌ جهانی مطمئن بود، در آخرین روز خط خورد. کارلوس کی‌روش، امیر عابدزاده را به حسینی ترجیح داد. حسینی در واقع قربانی نیمکت‌نشینی در استقلال شد. کاوه رضایی هم با وجود درخشش تحسین‌برانگیز در فوتبال بلژیک نتوانست از ترافیک خط حمله جان سالم به در ببرد. از این فهرست 24نفره، یک نفر دیگر هم خط می‌خورد تا فهرست نهایی تیم ملی مشخص شود. رسیدن یا نرسیدن اشکان دژاگه مصدوم به جام‌ جهانی در تعیین دیگر بازیکنی که خط خواهد خورد، نقش زیادی دارد.

سید جلال حسینی، وریا غفوری، سیدحسین حسینی و کاوه رضایی هنوز برای مسافرروسیه‌شدن امید اندکی دارند. این بازیکنان در فهرست انتظارند تا در صورت مصدومیت بازیکنان حاضر در اردو دوباره به جمع ملی‌پوشان اضافه شوند. به‌هر‌حال خط‌خوردن جلال حسینی و غفوری با واکنش هواداران استقلال و پرسپولیس همراه شد. به نظر می‌رسد دیر اضافه‌شدن بازیکنان استقلال و پرسپولیس به اردوی تیم ملی باعث خط‌خوردن آنها شد.

علی قلی‌زاده، مهدی ترابی و محمد خانزاده پس از پایان لیگ در اردو حاضر شدند و احتمالا جلال حسینی، محمد انصاری، حسین حسینی، وریا غفوری و امید نورافکن به‌دلیل حضورپیدا‌نکردن در تمرینات روزهای اول و بازی در لیگ قهرمانان فرصت حضور در جام‌جهانی را از دست دادند. اکثر کارشناسان هم دیروز از حذف جلال حسینی و وریا غفوری انتقاد کردند.

شجاعی به سمت سومین جام ‌جهانی

فهرست 24نفره تیم ملی نکات خاصی دارد. مسعود شجاعی پس از یک سال پرحاشیه در فهرست 24نفره قرار گرفته است. اگر آسیب‌دیدگی کار دست او ندهد و به فهرست 23نفره برسد، به اولین بازیکن ایران تبدیل می‌شود که حضور در سه جام‌ جهانی را تجربه می‌کند. کریم انصاری‌فرد، علیرضا جهانبخش، رضا قوچان‌نژاد، احسان حاج‌صفی و پژمان منتظری هم به دومین جام ‌جهانی‌شان می‌روند.

حضور امیر عابدزاده در فهرست نهایی هم یک شگفتی قابل‌توجه است. سرمربی پرتغالی تیم ملی پسر احمدرضا عابدزاده را به حسین حسینی ترجیح داد. این برای اولین‌بار در تاریخ فوتبال ایران است که یک پدر و پسر با هم حضور در جام ‌جهانی را تجربه می‌کنند. حضور علی قلی‌زاده، محمد خانزاده و مجید حسینی هم در فهرست نهایی غافلگیر‌کننده بود.

فهرست تیم ملی

دروازه‌بان‌ها: علیرضا بیرانوند (پرسپولیس)، رشید مظاهری (ذوب‌آهن)، امیر عابدزاده (ماریتیموی پرتغال).

مدافعان: علی قلی‌زاده (سایپا)، سیدمجید حسینی (استقلال)، میلاد محمدی (اخمت گروژنی روسیه)، محمد خانزاده (پدیده خراسان)، مرتضی پورعلی‌گنجی (السد قطر)، پژمان منتظری (استقلال)، رامین رضاییان (اوستنده بلژیک)، روزبه چشمی (استقلال).

بازیکنان میانی: احسان حاج‌صفی (المپیاکوس یونان)، کریم انصاری‌فرد (المپیاکوس یونان)، مسعود شجاعی (آاِک آتن یونان)، مهدی ترابی (سایپا)، امید ابراهیمی (استقلال)، سعید عزت‌اللهی (روستوف روسیه).

مهاجمان: علیرضا جهانبخش (آلکمار هلند)، اشکان دژاگه (ناتینگهام‌فارست انگلیس)، مهدی طارمی (الغرافه قطر)، رضا قوچان‌نژاد (هیرنوین هلند)، سامان قدوس (اوسترشوند سوئد)، سردار آزمون (روبین‌کازان روسیه)، وحید امیری (پرسپولیس). 

انتهای پیام