اثر مصوبه جدید هیات وزیران بر شرکت های PSP بورسی و پیش بینی سود

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس،مهدی شهیدی قائم مقام مدیرعامل آسان پرداخت در مجمع سالانه دیروز که در دانشگاه ایران برگزار شد، درخصوص اثر سود و زیانی تصویب جدید هیات وزیران مبنی بر اینکه بانک ها و شرکت های ارائه دهنده خدمات پرداخت موظف شدند حداکثر ظرف مدت 3 ماه دسترسی به خدمات بانکی برای شرکت های خدمات فناوری فراهم کنند،گفت: مصوبه هیات وزیران بسیار اثرات مثبتی دارد و تاکید بر مواردی است که اکنون انجام می شود.در حال حاضر 12 شرکت PSP درشرایطی مشغول به فعالیت هستند که 4 الی 5 شرکت اول به اندازه 7 شرکت آخر درآمد دارند،با این فضا انحصاری برای شرکت ها به وجود نمی آید.

حامد منصوری مدیرعامل شرکت نیز در این خصوص توضیح داد: ما بیشتر از اینکه خود را شرکت PSP بدانیم،بزرگترین استارت آپ ایرانی در حوزه پرداخت موبایلی می دانیم که  سهم بزرگی از این حوزه در آینده را از ان خود خواهیم کرد درواقع تفاوت ما با مابقی PSP ها در همین مورد است.

شهیدی با بیان اینکه یکی از بخش های مصوبه جدید هیات دولت مربوط به کیف پول و پرداخت های خرد می شود،گفت: علاوه بر دریافت شارژ و پرداخت قبوض، می توان با معرفی پلاک ماشین به کیف پول آپ از پارکینگ ها و عوارضی ها گذر کرد.همچنین با متصل شدن آپ به عوارضی های تحت پوشش بانک مسکن که اخیرا صورت گرفته،با معرفی پلاک هزینه عوارضی از کیف پول کسر می شود.انتظار می رود ضوابط کیف پول ظرف چند ماه آینده از طرف بانک مرکزی ابلاغ شود تا چارچوب ها در توسعه رعایت شود.

وی در مورد تاثیر عدم امکان خریدشارژ زیر 2 هزار تومان که از دو هفته گذشته محدود شده بر درآمد شرکت گفت: این محدودیت بالتبع تغییر در رفتار فروش دارد.سال گذشته این تغییر رفتار در فروش را یکسری بانکها رقم زدند بطور مثال بانک ملی به عنوان بزرگترین صادر کننده کارت خرید شارژ زیر 5 هزار تومان را محدود کرد که همین باعث تغییر در رفتار مصرف کننده شد.سال جاری محدودیت خرید شارژ زیر 2 هزار تومان شامل همه بانک ها می شود،انتظار زیاد عجیبی نداریم و تغییر بزرگی را نخواهیم دید.

شهیدی درخصوص اثر تحریم ها بر عملکرد این شرکت با خروج آمریکا از برجام گفت: مسلما تحریم ها وجود نداشته باشد بهتر است اما در وضعیت فعلی مسئله تامین دستگاه POS و ملزومات شامل سرور ،کاغذ و ابزارهای پرداخت است که وابسته به خارج است وجود دارد البته ارز دولتی به یکسری تجهیزات از جمله کاغذ تعلق می گیرد.

منصوری با اشاره به بخشنامه اخیر هیات دولت در بحث استارت آپ ها از مذاکراتی در حوزه های مسکن،لوازم یدکی خودرو،لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی سلامتی خبر داد که قصد ورود دارند.

جهانشاهلو معاون مالی شرکت هم در خصوص پیش بینی EPS سال جاری گفت: پیش بینی سود به ازای هرسهم در سال جاری 167 تومان براورد شده که امید می رود تا پایان دوره مالی محقق شود.

انتهای پیام